Audiovisuals // Projectes

El mitjà audiovisual és una eina de divulgació excel·lent per a donar a conèixer els valors naturals, culturals i socials del territori. És també un mitjà de comunicació molt vàlid per afavorir i impulsar la participació i implicació en un marc de treball internacional.

Artxiviu de l’Horta

Els protagonistes de la història agrària de l’Horta de València desapareixen i, amb ells, els seus records i experiències. Aquesta memòria i aquest formidable cabal de sabers, indispensable per a entendre aquests paisatges culturals de l’aigua, és l’objecte d’Artxiviu de l’Horta.

Esperant l’aigua

‘Esperant l’aigua’ és una ‘pel·lícula viva’, sempre en construcció, centrada a l’Horta, l’Albufera i els paisatges culturals lligats al regadiu tradicional de la plana litoral valenciana. Un projecte de la Fundació Assut amb el cineasta Miguel Ángel Baixauli.

Amfibi 2014, segona part

Celebrem una nova sessió ‘amfíbia’. Coneixerem els programes que Félix Rodríguez de la Fuente va dedicar en TVE a denunciar el projecte d’urbanització de la Devesa de l’Albufera en els anys setanta, i vorem el documental ‘Entre el cel i la terra’, sobre la lluita per salvar els Aiguamolls de l’Empordà durant la transició democràtica.

Amfibi 2013

Amfibi és un certamen dedicat a la promoció, la divulgació i la preservació dels valors naturals i culturals dels aiguamolls, en particular de l’Albufera, mitjançant el cinema i el vídeo, la música, la fotografia, la gastronomia, el teatre i altres mitjans i disciplines. El seu objectiu és sensibilitzar sobre la importància que tenen les zones [...]

L’Albufera de cine, 2

Per a seguir contribuint a la divulgació i la conservació del patrimoni natural i cultural de l’Albufera i donar a conèixer la realitat d’àmbits similars, la Fundació Assut organitza aquest estiu la segona edició de L’Albufera de cine.

L’Albufera de cine

Per a celebrar el centenari de l’adquisició de l’Albufera per la ciutat de València, la Fundació Assut i el Parc Natural de l’Albufera han organitzat un cicle de projeccions a l’aire lliure que pretén mostrar l’aportació del cinema a la reflexió sobre la realitat d’aquest territori.

Hortografies

Aquest certamen audiovisual vol donar a conèixer la realitat de l’horta i els regadius tradicionals: els seus valors naturals i culturals, les pressions que amenacen de fer-los desaparéixer i les dificultats per a trobar alternatives per a la seua viabilitat.