Patrimoni hidràulic // Projectes

La cultura de l’aigua està molt present en el nostre territori. La gestió i el maneig hidràulics, a través de sistemes d’organització de fort arrelament, formen part de la nostra societat i donen lloc a un valuós patrimoni seriosament amenaçat.

La Ruta de l’Aigua de la Séquia Reial del Xúquer

La Ruta de l’Aigua de la Séquia Reial del Xúquer vol donar nova vida a aquest eix agrícola i cultural, aprofitar el seu potencial patrimonial i paisatgístic, i reforçar el seu vincle històric amb els habitants de la Ribera i l’Horta.

L’estat de l’horta de Massamagrell

En 2013, l’Ajuntament de Massamagrell ens va encarregar aquest treball d’anàlisi, diagnòstic i categorització de les terres de cultiu del terme municipal. L’estudi respon a cert procés de pèrdua i abandó de parcel·les d’horta, i posa en mans de tècnics i autoritats un instrument útil per a la presa de decisions.

Veure Projecte

Millora del regadiu històric a l’horta de Godella

A la fi de 2014, l’Ajuntament de Godella va adjudicar a la Fundació Assut la redacció d’un projecte tècnic que contemplara l’execució dels treballs necessaris per a la recuperació i millora de les infraestructures de reg associades a l’entorn de l’horta de Godella.

Congrés ‘Regadiu, societat i territori’

Un congrés al voltant de l’evolució històrica dels regadius tradicionals: l’anàlisi dels seus valors com a paisatges culturals, la discusió sobre els processos d’urbanització i les estratègies per la seua viabilitat socioeconòmica.

Paisatges culturals a la Reial Séquia de Montcada

La Reial Séquia de Montcada és una institució fonamental per a la comprensió de la gestió històrica i actual d’un espai tan significatiu com l’Horta de València.