Patrimoni cultural // Projectes

Els sistemes litorals són àmbits territorials en els quals, en general, s’ha desenvolupat una intensa activitat humana. Aquesta perllongada ocupació ha donat lloc a un ric patrimoni cultural carregat de singularitats. La conservació i divulgació d’aquests recursos formen part de les principals línies de treball de la Fundació Assut

La Ruta de l’Aigua de la Séquia Reial del Xúquer

La Ruta de l’Aigua de la Séquia Reial del Xúquer vol donar nova vida a aquest eix agrícola i cultural, aprofitar el seu potencial patrimonial i paisatgístic, i reforçar el seu vincle històric amb els habitants de la Ribera i l’Horta.

L’estat de l’horta de Massamagrell

En 2013, l’Ajuntament de Massamagrell ens va encarregar aquest treball d’anàlisi, diagnòstic i categorització de les terres de cultiu del terme municipal. L’estudi respon a cert procés de pèrdua i abandó de parcel·les d’horta, i posa en mans de tècnics i autoritats un instrument útil per a la presa de decisions.

Programa Cerca

El programa Cerca vol acostar als veïns i visitants de l’Albufera i l’Horta de València la seua naturalesa, la seua cultura i el seu paisatge. L’objectiu és divulgar aquesta realitat única i amenaçada, i crear consciència sobre la necessitat de protegir-la.

Artxiviu de l’Horta

Els protagonistes de la història agrària de l’Horta de València desapareixen i, amb ells, els seus records i experiències. Aquesta memòria i aquest formidable cabal de sabers, indispensable per a entendre aquests paisatges culturals de l’aigua, és l’objecte d’Artxiviu de l’Horta.

Esperant l’aigua

‘Esperant l’aigua’ és una ‘pel·lícula viva’, sempre en construcció, centrada a l’Horta, l’Albufera i els paisatges culturals lligats al regadiu tradicional de la plana litoral valenciana. Un projecte de la Fundació Assut amb el cineasta Miguel Ángel Baixauli.

La Trilladora del Tocaio

La Trilladora del Tocaio (El Palmar, València) és un projecte de recuperació d’un vell edifici com a centre de propagació de vida, paisatge i cultura: l’aiguamoll, la marjal, l’Horta, l’Albufera de València…

La pesca en l’Albufera

La Fundació Assut, per tal de contribuir a la conservació i divulgació dels nostres valors culturals, proposa, juntament amb les comunitats de pescadors de l’Albufera, la declaració de la pesca tradicional com a Bé d’Interès Cultural.