Festival Amfibi

Amfibi 2014, primera part

dilluns, 7 de juliol de 2014

Amfibi és un certamen centrat en els paisatges culturals de l'aigua. Està dedicat a divulgar i promoure la conservació i la recuperació dels valors naturals i patrimonials dels aiguamolls, dels sistemes tradicionals de regadiu i els ecosistemes agraris; a fer vore la importància que aquests espais tenen a diferent escala.

A través del cinema i el vídeo, la música, la fotografia i altres mitjans i disciplines, el festival tracta de contribuir al coneixement i la conservació de tantes cultures que manifesten aquesta identitat amfíbia, cultures lligades a l'aigua, associades a aiguamolls com l'Albufera o a antics sistemes hidràulics i de regadiu com l'Horta de València.

Al juliol, música a la fresca

En 2014, el festival es reparteix entre els mesos de juliol i setembre. La Trilladora del Tocaio, un antic edifici d'ús agrícola situat al costat de l'embarcador del Palmar, acull el cap de setmana vinent les primeres activitats. El divendres 11, a les nou i mitja de la nit, es projectarà la pel·lícula Temps d'aigua (Miguel Ángel Baixauli, 2009), una aproximació a les rutines i ritmes quotidians d'un grup de veïns del barri albuferenc del Tremolar que els assistents podran comentar després amb el seu director i els seus protagonistes. El dissabte, a la mateixa hora, tindrà lloc una vetllada de cants i danses tradicionals valencians, ‘Cants al lluent’, amb sopar a l'aire lliure inclòs. I, el diumenge a la vesprada, a les set i mitja, les bandes de música del Palmar i el Perelló donaran un concert conjunt en l'antic sequer de la Trilladora. Les activitats del mes de juliol es tanquen el dissabte següent, dia 19, amb un concert a càrrec de quatre saxofonistes de Castellar-l'Oliveral.

La segona part del festival coincidirà amb el Congrés ‘Regadiu, Societat i Territori’, que se celebrarà a València entre el 25 i el 27 de setembre, reunió que servirà per a reflexionar sobre els sistemes de regadiu tradicionals i en la qual es retrà homenatge al professor Thomas F. Glick, els treballs del qual constitueixen una contribució essencial al coneixement i la protecció d'aquest valuós patrimoni.

PER RESERVAR LLOC I SOPARET, CAL TELEFONAR AL RESTAURANT EL GRANER (96 162 02 75) O ENVIAR CORREU A INFO@FUNDACIOASSUT.ORG.

Amfibi 2013

Amfibi és un certamen dedicat a la promoció, la divulgació i la preservació dels valors naturals i culturals dels aiguamolls, en particular de l’Albufera, mitjançant el cinema i el vídeo, la música, la fotografia, la gastronomia, el teatre i altres mitjans i disciplines. El seu objectiu és sensibilitzar sobre la importància que tenen les zones [...]

Hortografies

Aquest certamen audiovisual vol donar a conèixer la realitat de l’horta i els regadius tradicionals: els seus valors naturals i culturals, les pressions que amenacen de fer-los desaparéixer i les dificultats per a trobar alternatives per a la seua viabilitat.

L’Albufera de cine

Per a celebrar el centenari de l’adquisició de l’Albufera per la ciutat de València, la Fundació Assut i el Parc Natural de l’Albufera han organitzat un cicle de projeccions a l’aire lliure que pretén mostrar l’aportació del cinema a la reflexió sobre la realitat d’aquest territori.

L’Albufera de cine, 2

Per a seguir contribuint a la divulgació i la conservació del patrimoni natural i cultural de l’Albufera i donar a conèixer la realitat d’àmbits similars, la Fundació Assut organitza aquest estiu la segona edició de L’Albufera de cine.

La Trilladora del Tocaio

La Trilladora del Tocaio (El Palmar, València) és un projecte de recuperació d’un vell edifici com a centre de propagació de vida, paisatge i cultura: l’aiguamoll, la marjal, l’Horta, l’Albufera de València…