Se clausuran las jornadas sobre 'Arroz y conservación de humedales'

Arròs i conservació d’aiguamolls: tots a una

diumenge, 1 de abril de 2012

Divendres passat, 30 de març, van concloure les jornades tècniques sobre 'Arròs i conservació d'aiguamolls' celebrades en la ETS d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural de la Universitat Politècnica de València. Els discursos dels ponents, les intervencions del públic i, en general, el debat suscitat per uns i altres assumptes -vore programa en la nostra secció de Projectes- van posar de manifest la confluència d'interessos entre agricultors, tècnics i conservacionistes.

Entre les conclusions, va prevaldre la de la necessitat del treball conjunt. Així ho exigeix l'objectiu d'aconseguir que l'activitat agrícola lligada als aiguamolls siga cada vegada més sostenible. En molts aiguamolls del mediterrani, el cultiu de l'arròs està íntimament lligat a la supervivència d'una cultura, un paisatge i una biodiversitat únics.

En les jornades, es va evidenciar el paper cardinal que arrossars com els de l'Albufera poden complir com a ecosistema aquàtic, com a espai de biodiversitat. Es va insistir en la conveniència de fomentar determinades pràctiques agronòmiques enfront d'altres de major impacte en assumptes com el control de plagues, el maneig de l'aigua o la gestió del restoll. I es va parlar d'un futur de l'arrossar lligat, com a única alternativa viable, a la seua condició d'espai multifuncional, ple de valors naturals i culturals que s'afegeixen als de la mera realitat agrícola.

En la foto, Vicent Sales (Fundació Assut), Mario Giménez (SEO/BirdLife) i Rosa Vercher (UPV) durant la cloenda de les jornades.

Arròs i conservació d’aiguamolls

La Fundació Assut, junt amb la UPV, el Parc Natural de l’Albufera i SEO/BirdLife, organitza una jornada de formació sobre arrossars i conservació d’aiguamolls amb a l’objectiu de donar a conèixer la vinculació que mantenen els arrossars amb la protecció i el manteniment d’aquestes zones humides.