Convocatòries

Vols participar…?

Arròs i conservació d’aiguamolls

dilluns, 26 de març de 2012 – dimarts, 27 de març de 2012

La fundació assut per la Sostenibilitat dels Sistemes Litorals de la Mediterrània, junt amb la Universitat Politècnica de València, el Parc Natural de l’Albufera i la Societat Espanyola d’Ornitologia (SEO/BirdLife), organitzen una jornada de formació sobre arrossars i conservació d’aiguamolls. El simposi té com a objectiu donar a conéixer a la societat, el món acadèmic i, en particular, el sector agrícola (agricultors, tècnics i professionals), l’estreta vinculació que mantenen els arrossars amb la conservació d’un gran nombre d’aiguamolls en el món i, molt especialment, en la conca del Mediterrani.

Les jornades s’han estructurat en diferents àrees de coneixement atenent als continguts que s’impartixen:

L’arrossar com a ecosistema aquàtic

El propòsit de la dita secció és la d’oferir informació sobre el paper que poden arribar a complir els arrossars com a ecosistema aquàtic, valorar la biodiversitat (fauna i flora) que estos espais atresoren, així com definir els cicles biològics que se succeïxen al llarg de l’any, etc.”

Pràctiques agronòmiques i conservació d’aiguamolls

Es pretén aportar la informació relacionada amb determinades pràctiques agronòmiques que poden posar-se en marxa i que vagen dirigides a minimitzar l’impacte ocasionat per algunes activitats agràries (mètodes de control de plagues i malalties, sistemes de gestió d’aigua i maneig del restoll, pràctiques agronòmiques compatibles…).

El futur de l’arròs i els nous usos

El sector de l’arròs, com a bona part de les produccions agrícoles, s’enfronta a un futur infestat de dubtes. El caràcter multifuncional que complixen els arrossars en la conservació de determinats valors naturals i culturals pot ser una de les raons que motiven bona part de les polítiques de suport des de les administracions públiques.

Arròs i conservació d’aiguamolls

La Fundació Assut, junt amb la UPV, el Parc Natural de l’Albufera i SEO/BirdLife, organitza una jornada de formació sobre arrossars i conservació d’aiguamolls amb a l’objectiu de donar a conèixer la vinculació que mantenen els arrossars amb la protecció i el manteniment d’aquestes zones humides.