En la Fundació Assut, hemos decidido alargar la celebración del Día Mundial de los Humedales. El día 2, que es cuando estrictamente se conmemora, acudiremos a la salida en barcas por L’Albufera que han organizado conjuntamente SEO/BirdLife, Acció Ecologista Agró y la asociación de vela latina ‘Els Peixcadors’ de Catarroja. Y dos sábados después, el día 16, lo celebraremos en la partida arrocera de L’Estell, donde mantenemos un acuerdo de custodia del territorio con los agricultores y regantes.

Amigos y colaboradores de la Fundació Assut y de la Comunitat de Regants de l’Estell pasaremos la mañana del sábado en el Motor de Daniel para llevar a cabo una acción de adecuación del entorno. La actividad consistirá en limpiar los alrededores del motor, aportar algo de tierra en márgenes y motas, y plantar diversas especies vegetales propias del humedal.

Para acabar, almorzaremos en el mismo motor. Se trata de pasar una mañana agradable y, de paso, de reconocer los valores del arrozal como ecosistema agrícola ligado a los humedales, así como la importancia que tienen éstos como reservorios de biodiversidad, reguladores de los ciclos del agua y el clima, y generadores de recursos como la pesca, la agricultura o el agua misma.

Apúntate aquí mismo o llama al 609290225 (Vicent)

En la Fundació Assut, hem decidit allargar la celebració del Dia Mundial dels Aiguamolls. El dia 2, que és quan estrictament es commemora, acudirem a l’eixida en barques per l’Albufera que han organitzat conjuntament SEO/BirdLife, Acció Ecologista Agró i l’associació de vela llatina ‘Els Peixcadors’ de Catarroja. I dos dissabtes després, el dia 16, ho celebrarem a la partida arrossera de l’Estell, on mantenim un acord de custòdia del territori amb els agricultors i regants.

Amics i col·laboradors de la Fundació Assut i de la Comunitat de Regants de l’Estell passarem el matí de dissabte al Motor de Daniel per a dur a terme una acció d’adequació de l’entorn. L’activitat consistirà a netejar els voltants del motor, aportar una mica de terra en marges i motes, i plantar diverses espècies vegetals pròpies de l’aiguamoll.

Per acabar, esmorzarem al mateix motor. Es tracta de passar un matí agradable i, de pas, reconèixer els valors de l’arrossar com a ecosistema agrícola lligat als aiguamolls, així com la importància que aquests en tenen com a reservoris de biodiversitat, reguladors dels cicles de l’aigua i el clima, i generadors de recursos com ara la pesca, l’agricultura o l’aigua mateixa.

Apunta’t ací mateix o telefona al 609290225 (Vicent)