Amfibi 2016 se celebra los sábados 24 de septiembre y 1 de octubre en El Saler, en L’Albufera, coincidiendo con la campaña de la cosecha del arroz. Una velada de cine y otra de música y canto tradicionales valencianos son los acontecimientos principales de la nueva edición de un certamen que pretende ir consolidándose como un encuentro anual donde hacer promoción de los paisajes culturales del agua, paisajes como la propia Albufera y la Huerta de Valencia.

Sábado 24 de septiembre

Cine

21 h. · Jardín de la Alcaldía de El Saler

Entrada libre

LA ISLA MÍNIMA

Alberto Rodríguez, 2014

En 1980, en un pueblo de las Marismas del Guadalquivir, mientras una huelga de jornaleros amenaza la cosecha del arroz, dos policías investigan la desaparición de dos adolescentes durante las fiestas. Un inquietante thriller de Alberto Rodríguez, ganador de 10 premios Goya en 2015.

Antes de la proyección de esta película, veremos en primicia El gambosí del Bonico (Alejandro Blasco, 2016), un cortometraje documental protagonizado por Ramon Torrentí, vecino de El Saler, testimonio de costumbres y formas de vida que ya han desaparecido en L’Albufera.

Domingo 25 de septiembre

Excursión en bici

9:30 h. · El Palmar

Precio: 10 euros

LA SIEGA DEL ARROZ

Metidos de lleno en la campaña de la cosecha del arroz, haremos una excursión en bicicleta por las zonas más profundas del marjal de Sueca, muy cerca de El Palmar. Recorreremos los ‘tancats’ históricos de Baldoví y L’Estell, haremos un almuerzo típico y, de la mano de Arroz Tartana y la familia de los Gorets, visitaremos algunas casas e instalaciones agrícolas tradicionales de la Albufera.

Lugar de encuentro: El Palmar (aparcamiento de entrada al pueblo). Precio: En bicicleta propia, 10 euros (incluye el almuerzo). Consultar condiciones de alquiler de bici. Distancia aproximada: 12 km. Duración: 4 horas. Plazas limitadas.

Sábado 1 de octubre

Música

19 h. · Casa Forestal del Saler

Entrada libre

MÚSIQUES DE LES TERRES D’ARRÒS

Carles Dénia, con La Nova Rimaire, y Sílvia Ampolla

Cant d’estil, cants de batre, jotas, seguidillas, fandangos, malagueñas y otros géneros de la tradición valenciana. El cantaor Carles Dénia y los músicos de La Nova Rimaire hacen una inmersión esencial, libre y genuina en el repertorio popular, con una especial evocación de los cants de batre, canciones a pelo, emocionante regreso al pasado del marjal y el arrozal.

Y lo hacen revisando, reinterpretando y dando un nuevo impulso al canto tradicional valenciano, apostando por una nueva estética alejada del folclorismo y proponiendo la actualización de las formas musicales para conseguir una vigencia que otras músicas de raíz popular han logrado o nunca han perdido.

Para esta ocasión, los músicos que conforman La Nova Rimaire son Lluna Aragón (laúd, pandereta y bandurria), Carlos Lucas (bandurria), Cristóbal Rentero (guitarra, guitarrillo y dulzaina) y Rafa Solves (guitarra, guitarrillo y castañuelas).

Por su parte, después de haberle cantado a Estellés en el exitoso proyecto Sis Veus per al Poeta, Sílvia Lluís, más conocida como Sílvia Ampolla, comienza su trayectoria en solitario con un cancionero que bebe de la música tradicional de las tierras del Ebro, donde, concretamente en el Delta, fueron familias valencianas las que extendieron el cultivo del arroz.

En este espectáculo, Sílvia está acompañada por una rondalla en la que intervienen Joan Cid (cuerda), Jordi Sanç (percusión) y Pau Puig (viento).

Patrocinadors

L’Amfibi 2016 se celebra els dissabtes 24 de setembre i 1 d’octubre al Saler, a l’Albufera de València, coincidint amb la campanya de la collita de l’arròs. Una vetlada de cinema i una altra de música i cant tradicionals valencians són els esdeveniments principals de la nova edició d’un certamen que pretén anar consolidant-se com una trobada anual on fer promoció dels paisatges culturals de l’aigua, paisatges com la pròpia Albufera i l’Horta de València.

Dissabte 24 de setembre

Cinema

21 h. · Jardí de l’Alcaldia del Saler

Entrada lliure

LA ISLA MÍNIMA

Alberto Rodríguez, 2014

En 1980, en un poble de les Marismas del Guadalquivir, mentre una vaga de jornalers amenaça la collita de l’arròs, dos policies investiguen la desaparició de dues adolescents durant les festes. Un inquietant thriller d’Alberto Rodríguez, guanyador de 10 premis Goya en 2015.

Abans de la projecció d’aquesta pel·lícula, vorem en primícia El gambosí del Bonico (Alejandro Blasco, 2016), un curtmetratge documental protagonitzat per Ramon Torrentí, veí del Saler, testimoni de costums i formes de vida que han desaparegut a l’Albufera.

Diumenge 25 de setembre

Excursió amb bici

9:30 h. · El Palmar

Preu: 10 euros

LA SEGA DE L’ARRÒS

Ficats de ple en la campanya de la collita de l’arròs, farem una excursió amb bicicleta per les zones més fondes de la marjal de Sueca, molt a prop del Palmar. Recorrerem els ‘tancats’ històrics de Baldoví i l’Estell, farem un esmorzar típic i, de la mà d’Arroz Tartana i la família dels Gorets, visitarem algunes cases i instal·lacions agrícoles tradicionals de l’Albufera.

Lloc de trobada: El Palmar (aparcament d’entrada al poble). Preu: Amb bicicleta pròpia, 10 euros (inclou l’esmorzar). Consultar condicions de lloguer de bici. Distància aproximada: 12 km. Durada: 4 hores. Places limitades.

Dissabte 1 d’octubre

Música

19 h. · Casa Forestal del Saler

Entrada lliure

MÚSIQUES DE LES TERRES D’ARRÒS

Carles Dénia, amb La Nova Rimaire, i Sílvia Ampolla

Cant d’estil, cants de batre, jotes, seguidilles, fandangos, malaguenyes i altres gèneres de la tradició valenciana. El cantaor Carles Dénia i els músics de La Nova Rimaire fan una immersió esencial, lliure i genuïna en el repertori popular, amb una especial evocació dels cants de batre, cants a pèl, emocionant retorn al passat de la marjal i l’arrossar.

I ho fan revisant, reinterpretant i donant un nou impuls al cant tradicional valencià, apostant per una nova estètica allunyada del folklorisme i proposant l’actualització de les formes musicals per tal d’aconseguir una vigència que altres músiques d’arrel popular han aconseguit o mai no han perdut.

Per a aquesta ocasió, els músics que conformen La Nova Rimaire són Lluna Aragón (llaüt, pandereta i bandúrria), Carlos Lucas (bandúrria), Cristóbal Rentero (guitarra, guitarró i dolçaina) i Rafa Solves (guitarra, guitarró i postisses).

Per la seua banda, després d’haver-li cantant a Estellés en l’exitós projecte Sis Veus per al Poeta, Sílvia Lluís, més coneguda com Sílvia Ampolla, enceta la seua trajectòria en solitari amb un cançoner que poua en la música tradicional de les terres de l’Ebre on, concretament al Delta, van ser famílies valencianes les que van estendre el conreu de l’arròs.

En aquest espectacle, Sílvia s’acompanya d’una rondalla on hi ha Joan Cid (cordes), Jordi Sanç (percussions) i Pau Puig (vents).

Patrocinadors