Amfibi es un certamen centrado en los paisajes culturales del agua. Está dedicado a divulgar y promover la conservación y la recuperación de los valores naturales y patrimoniales de los humedales, de los sistemas tradicionales de regadío y los ecosistemas agrarios; a hacer ver la importancia que estos espacios tienen a diferente escala.

A través del cine y el vídeo, la música, la fotografía y otros medios y disciplinas, el festival trata de contribuir al conocimiento y la conservación de tantas culturas que manifiestan esta identidad anfibia, culturas ligadas al agua, asociadas a humedales como L’Albufera o a antiguos sistemas hidráulicos y de regadío como la Huerta de Valencia.

En julio, música al aire libre

En 2014, el festival se reparte entre los meses de julio y septiembre. La Trilladora del Tocaio, un antiguo edificio de uso agrícola situado junto al embarcadero de El Palmar, acoge el próximo fin de semana las primeras actividades. El viernes 11, a las nueve y media de la noche, se proyectará la película Temps d’aigua (Miguel Ángel Baixauli, 2009), una aproximación a las rutinas y ritmos cotidianos de un grupo de vecinos del barrio albufereño de El Tremolar que los asistentes podrán comentar después con su director y sus protagonistas. El sábado, a esa misma hora, tendrá lugar una velada de cantos y danzas tradicionales valencianos, ‘Cants al lluent’, con cena al aire libre incluida. Y, el domingo por la tarde, a las siete y media, las bandas de música de El Palmar y El Perelló darán un concierto conjunto en el antiguo sequer de la Trilladora. Las actividades del mes de julio se cierran el sábado siguiente, día 19, con un concierto a cargo de cuatro saxofonistas de Castellar-L’Oliveral.

La segunda parte del festival coincidirá con el Congreso ‘Regadío, Sociedad y Territorio’, que se celebrará en Valencia entre el 25 y el 27 de septiembre, reunión que servirá para reflexionar sobre los sistemas de regadío tradicionales y en la que se rendirá homenaje al profesor Thomas F. Glick, cuyos trabajos constituyen una contribución esencial al conocimiento y la protección de este valioso patrimonio.

PARA RESERVAR ENTRADA Y CENA, HAY QUE LLAMAR AL RESTAURANT EL GRANER (96 162 02 75) O ENVIAR CORREO A INFO@FUNDACIOASSUT.ORG.

Amfibi és un certamen centrat en els paisatges culturals de l’aigua. Està dedicat a divulgar i promoure la conservació i la recuperació dels valors naturals i patrimonials dels aiguamolls, dels sistemes tradicionals de regadiu i els ecosistemes agraris; a fer vore la importància que aquests espais tenen a diferent escala.

A través del cinema i el vídeo, la música, la fotografia i altres mitjans i disciplines, el festival tracta de contribuir al coneixement i la conservació de tantes cultures que manifesten aquesta identitat amfíbia, cultures lligades a l’aigua, associades a aiguamolls com l’Albufera o a antics sistemes hidràulics i de regadiu com l’Horta de València.

Al juliol, música a la fresca

En 2014, el festival es reparteix entre els mesos de juliol i setembre. La Trilladora del Tocaio, un antic edifici d’ús agrícola situat al costat de l’embarcador del Palmar, acull el cap de setmana vinent les primeres activitats. El divendres 11, a les nou i mitja de la nit, es projectarà la pel·lícula Temps d’aigua (Miguel Ángel Baixauli, 2009), una aproximació a les rutines i ritmes quotidians d’un grup de veïns del barri albuferenc del Tremolar que els assistents podran comentar després amb el seu director i els seus protagonistes. El dissabte, a la mateixa hora, tindrà lloc una vetllada de cants i danses tradicionals valencians, ‘Cants al lluent’, amb sopar a l’aire lliure inclòs. I, el diumenge a la vesprada, a les set i mitja, les bandes de música del Palmar i el Perelló donaran un concert conjunt en l’antic sequer de la Trilladora. Les activitats del mes de juliol es tanquen el dissabte següent, dia 19, amb un concert a càrrec de quatre saxofonistes de Castellar-l’Oliveral.

La segona part del festival coincidirà amb el Congrés ‘Regadiu, Societat i Territori’, que se celebrarà a València entre el 25 i el 27 de setembre, reunió que servirà per a reflexionar sobre els sistemes de regadiu tradicionals i en la qual es retrà homenatge al professor Thomas F. Glick, els treballs del qual constitueixen una contribució essencial al coneixement i la protecció d’aquest valuós patrimoni.

PER RESERVAR LLOC I SOPARET, CAL TELEFONAR AL RESTAURANT EL GRANER (96 162 02 75) O ENVIAR CORREU A INFO@FUNDACIOASSUT.ORG.