El passat 5 de juny, coincidint amb la celebració del Dia Mundial del Medi Ambient, Pavagua Ambiental i la Fundació Assut han signat un conveni de col·laboració pel qual aquesta entitat supervisarà els seguiments ambientals dels aiguamolls que l’empresa gestiona a l’Albufera.

Ignacio Marchesi, director de Pavagua, i Vicent Sales, president de la Fundació Assut, s’han traslladat al Tancat de Mília per a signar un acord per un any. L’objectiu és garantir la qualitat de la gestió ambiental que es duu a terme al Tancat de Mília (Sollana) i el Tancat de l’Illa (Sueca), també conegut com Tancat de l’Estany de la Plana.

Aquests aiguamolls artificials funcionen com a filtres verds per a la depuració de l’aigua de l’Albufera i constitueixen reserves naturals per a la potenciació de la biodiversitat del parc natural. Tots dos espais són propietat de la societat pública Acuamed i estan operats per l’equip de Pavagua Ambiental des de 2014.

La incorporació de la Fundació Assut significa integrar un nou agent en l’esquema de supervisió i, per tant, una nova contribució a la protecció, el coneixement i el seguiment de la biodiversitat d’uns ambients que alberguen una important representació de la flora i la fauna de l’Albufera. L’objecte de l’acord és també implantar noves metodologies, promocionar projectes i regular un ús públic compatible amb la conservació de la naturalesa.