Agricultores, hosteleros y otros agentes turísticos, así como entidades públicas y privadas del Delta de l’Ebre y L’Albufera, participamos el pasado 21 de junio en un interesante encuentro en torno al arroz y sus potencialidades agroalimentarias y turísticas.

El objetivo de la reunión, organizada por el Consell Comarcal del Montsià (Tarragona) a través del proyecto de desarrollo local Montsià Actiu y el programa Seducción Ambiental del Ayuntamiento de Valencia, era sentar las bases para “la creación de una red de territorios arroceros vinculados a espacios naturales protegidos” y la puesta en marcha de una estrategia conjunta de conservación y valorización del paisaje del arrozal y de dinamización de sus recursos agroalimentarios, patrimoniales y turísticos.

Más concretamente, se trata de crear grupos de trabajo estables para el diseño de estas estrategias de desarrollo sostenible. En la reunión, se insistió en la existencia de una demanda turística europea cada vez más atenta a propuestas social y ambientalmente responsables.

Para concluir la visita, la organización invitó a la Fundació Assut a exponer algunos de sus proyectos relacionados con esta valorización de los paisajes del arroz. Entre ellos, el vinculado al acuerdo de custodia del territorio de la partida de L’Estell.

Agricultors, hostelers i altres agents turístics, així com entitats públiques i privades del Delta de l’Ebre i l’Albufera, vam participar el passat 21 de juny en una interessant trobada al voltant de l’arròs i les seues potencialitats agroalimentàries i turístiques.

L’objectiu de la reunió, organitzada pel Consell Comarcal del Montsià (Tarragona) a través del projecte de desenvolupament local Montsià Actiu i el programa Seducció Ambiental de l’Ajuntament de València, era exposar les bases per a “la creació d’una xarxa de territoris arrossers vinculats a espais naturals protegits” i l’engegada d’una estratègia conjunta de conservació i valorització del paisatge de l’arrossar i de dinamització dels seus recursos agroalimentaris, patrimonials i turístics.

Més concretament, es tracta de crear grups de treball estables per al disseny d’aquestes estratègies de desenvolupament sostenible. En la reunió es va insistir en l’existència d’una demanda turística europea cada vegada més atenta a propostes social i ambientalment responsables.

Per a concloure la visita, l’organització va convidar la Fundació Assut a exposar alguns dels seus projectes relacionats amb aquesta valorització dels paisatges de l’arròs. Entre ells, el vinculat a l’acord de custòdia del territori de la partida de l’Estell.