L'Albufera de cine: Proyección de la película "Cañas y barro"

Èxit de públic a ‘L’Albufera de cine’

dilluns, 25 de juliol de 2011

El cicle "L’Albufera de cine", organitzat per la Fundació Assut amb la col·laboració del Parc Natural de l’Albufera, va reunir a quasi sis-cents espectadors en tres nits de projeccions a l'aire lliure. En la seua majoria, el públic va estar compost per veïns del Palmar i d'altres pedanies properes com el Saler i el Perelló.

La nit dedicada a "L’Albufera segons Cifesa", en la qual es van projectar el documental El arroz (1943) i la pel·lícula Cañas y barro (1954), va congregar a 233 espectadors. Entre ells, es trobaven alguns veïns del Palmar que van ser testimonis i fins i tot van participar com a figurants en el rodatge d'esta última, dirigida per Juan d'Orduña.

La vetllada centrada en "La mirada documental", en la qual destacava el documental Biotopo, dirigit per Carles Mira en 1973, va reunir a 212 persones. I, finalment, en una nit que amenaçava pluja, 132 espectadors van acudir a vore el curtmetratge Un cuento chino, d'Antonio Llorens, i el llarg Temps d’aigua, de Miguel Ángel Baixauli.

L’Albufera de cine

Per a celebrar el centenari de l’adquisició de l’Albufera per la ciutat de València, la Fundació Assut i el Parc Natural de l’Albufera han organitzat un cicle de projeccions a l’aire lliure que pretén mostrar l’aportació del cinema a la reflexió sobre la realitat d’aquest territori.