Nou canal de vídeos de la Fundació Assut

• Un projecte que reflexiona sobre el paisatge cultural de l’Horta

• Doctorats en l’Horta
    Llegir més…

• L’Horta i el compromís dels futurs empresaris

• Publicades les actes del congrés homenatge a Thomas F. Glick

• Taller ‘Entorn i coneixement’

• Regadiu, societat i territori: un congrés homenatge a Thomas F. Glick
    Llegir més…

• Noves presentacions de la web sobre els paisatges de l’aigua

• El paisatge i la cultura de l’horta, en versió 2.0

• El 7 de març presentem la web sobre els paisatges de l’aigua
    Llegir més…

• Ignasi Mangue parla del nostre projecte sobre els paisatges tradicionals de l’aigua

• Anotacions cinematogràfiques sobre l’horta
    Llegir més…

• Glick participa en el nostre projecte sobre el paisatge de l’horta
    Llegir més…

• La gestió sostenible de l’aigua, a debat
    Llegir més…

• La RAM i la fundació s’uneixen per la protecció de l’horta

La Fundació Assut estrena canal de vídeos

divendres, 8 de novembre de 2013
La Fundació Assut acaba d'obrir una nova finestra per a donar a conèixer els seus projectes. Es tracta d'un canal de vídeos en la plataforma multimèdia Vimeo. Per a començar, els vídeos pujats estan relacionats amb el projecte web 2.0 sobre els Paisatges culturals de la Reial Séquia de Montcada.

En el primer, el professor Thomas F. Glick, historiador nord-americà, parla sobre la Casa Comuna de la Reial Séquia de Montcada mentre assisteix com convidat excepcional a la celebració d'una junta de govern d'aquesta comunitat de regants. En un altre dels vídeos, el propi Glick conversa amb Vicent Sales, president de la Fundació Assut, sobre les singularitats del paisatge cultural de l'Horta de València. Ho fan des de la finestra de la torre de la casa palau dels Boil, a Godella, junt al canal principal de la séquia.

Alejandro Roselló, síndic d'aigües d'aquesta mateixa institució, parla en un altre dels vídeos sobre les maneres de regar tradicionals de l'horta de Museros. I, finalment, pot vore's el tràiler del documental Esperant l'aigua, un projecte audiovisual produït per la Fundació Assut i dirigit pel realitzador Miquel Àngel Baixauli, un documental sobre la cultura de l'aigua i els usos agraris tradicionals de l'Horta.

L’estat de l’horta de Massamagrell

En 2013, l’Ajuntament de Massamagrell ens va encarregar aquest treball d’anàlisi, diagnòstic i categorització de les terres de cultiu del terme municipal. L’estudi respon a cert procés de pèrdua i abandó de parcel·les d’horta, i posa en mans de tècnics i autoritats un instrument útil per a la presa de decisions.

Paisatges culturals a la Reial Séquia de Montcada

La Reial Séquia de Montcada és una institució fonamental per a la comprensió de la gestió històrica i actual d’un espai tan significatiu com l’Horta de València.