Conveni entre Pavagua i Fundacio Assut

• ‘Trenta anys, trenta mirades’: la crònica del parc natural de l’Albufera
    Llegir més…

• Les associacions de l’Albufera aposten pel treball conjunt
    Llegir més…

• Trobada d’associacions i entitas per l’Albufera
    Llegir més…

La Fundació Assut, nou agent en la gestió ambiental dels Tancats de Mília i l’Illa

dijous, 7 de juny de 2018

El passat 5 de juny, coincidint amb la celebració del Dia Mundial del Medi ambient, Pavagua Ambiental i la Fundació Assut han signat un conveni de col·laboració pel qual aquesta entitat supervisarà els seguiments ambientals dels aiguamolls que l'empresa gestiona a l'Albufera.

Ignacio Marchesi, director de Pavagua, i Vicent Sales, president de la Fundació Assut, s'han traslladat al Tancat de Mília per a signar un acord per un any. L'objectiu és garantir la qualitat de la gestió ambiental que es duu a terme al Tancat de Mília (Sollana) i el Tancat de l’Illa (Sueca), també conegut com Tancat de l'Estany de la Plana.

Aquests aiguamolls artificials funcionen com a filtres verds per a la depuració de l'aigua de l’Albufera i constitueixen reserves naturals per a la potenciació de la biodiversitat del parc natural. Tots dos espais són propietat de la societat pública Acuamed i estan operats per l'equip de Pavagua Ambiental des de 2014.

La incorporació de la Fundació Assut significa integrar un nou agent a l'esquema de supervisió i, per tant, una nova contribució a la protecció, el coneixement i el seguiment de la biodiversitat d'uns ambients que alberguen una important representació de la flora i la fauna de l’Albufera. L'objecte de l'acord és també implantar noves metodologies, promocionar projectes i regular un ús públic compatible amb la conservació de la naturalesa.

Trenta anys, trenta mirades. Parc Natural de l’Albufera, 1986-2016

El llibre ‘Trenta anys, trenta mirades. Parc Natural de l’Albufera, 1986-2016′ celebra el 30 aniversari de la declaració d’aquest parc natural. Una mirada feta de múltiples mirades, fruit de les converses que Vicent Llorens i Bosco Dies han mantingut amb els protagonistes d’aquesta història.