Rodrigo Olavarria, Francesc La Roca, Beatriz Mencía y Vicent Sales.

• Un projecte que reflexiona sobre el paisatge cultural de l’Horta

• Doctorats en l’Horta
    Llegir més…

• L’Horta i el compromís dels futurs empresaris

• Publicades les actes del congrés homenatge a Thomas F. Glick

• Taller ‘Entorn i coneixement’

• La Fundació Assut estrena canal de vídeos

• Regadiu, societat i territori: un congrés homenatge a Thomas F. Glick
    Llegir més…

• Noves presentacions de la web sobre els paisatges de l’aigua

• El paisatge i la cultura de l’horta, en versió 2.0

• El 7 de març presentem la web sobre els paisatges de l’aigua
    Llegir més…

• Ignasi Mangue parla del nostre projecte sobre els paisatges tradicionals de l’aigua

• Anotacions cinematogràfiques sobre l’horta
    Llegir més…

• Glick participa en el nostre projecte sobre el paisatge de l’horta
    Llegir més…

• La RAM i la fundació s’uneixen per la protecció de l’horta
    Llegir més…

La gestió sostenible de l’aigua, a debat

dilluns, 20 de febrer de 2012

El Fòrum Alternatiu Mundial de l'Aigua se celebrarà a Marsella entre el 14 i el 17 de març i rebrà a milers de representants de moviments socials en resposta a la privatització dels recursos i serveis hídrics. És l'aigua un ben comú o està en mans de grans corporacions? Quina és la situació a Espanya? Quin rol econòmic, social, cultural i mediambiental juga l'aigua en l'horta?

La Càtedra Terra Ciutadana de la Universitat Politècnica de València va organitzar el passat 15 de febrer la taula redona ‘Aigua, gestió sostenible d'un ben comú’. Ho va fer en el marc del cicle ‘Alimentació i ciutadania’. En ella, celebrada en l'Escola d'Agrònoms de la UPV, van participar Rodrigo Olavarria, coordinador del Programa Aigua (Fondation France Libertés - Danielle Mitterrand); Francesc La Roca, professor d'Economia Aplicada de la Universitat de València, i Vicent Sales, president de la Fundació Assut.

La Càtedra Terra Ciutadana naix a iniciativa d'un grup de professors, institucions i professionals de diferents àmbits vinculats a la Universitat Politècnica de València. És el resultat d'un procés d'acumulació d'experiències de formació i sensibilització de la ciutadania sobre temes vinculats amb l'agricultura, l'alimentació i el desenvolupament rural tant a nivell europeu com a internacional.

L’estat de l’horta de Massamagrell

En 2013, l’Ajuntament de Massamagrell ens va encarregar aquest treball d’anàlisi, diagnòstic i categorització de les terres de cultiu del terme municipal. L’estudi respon a cert procés de pèrdua i abandó de parcel·les d’horta, i posa en mans de tècnics i autoritats un instrument útil per a la presa de decisions.

Paisatges culturals a la Reial Séquia de Montcada

La Reial Séquia de Montcada és una institució fonamental per a la comprensió de la gestió històrica i actual d’un espai tan significatiu com l’Horta de València.