Jornada d'associacions de l'Albufera

• ‘Trenta anys, trenta mirades’: la crònica del parc natural de l’Albufera
    Llegir més…

• Trobada d’associacions i entitas per l’Albufera
    Llegir més…

Les associacions de l’Albufera aposten pel treball conjunt

dilluns, 26 de novembre de 2012

L'associacionisme en l’Albufera mostra signes evidents de maduresa. El passat 25 de novembre, més d'un centenar de representants de 38 associacions i col·lectius del parc natural, entre els quals es trobava la Fundació Assut, es van donar cita en el Saler per a emprendre un ambiciós projecte interassociatiu. La iniciativa pretén marcar el rumb d'un futur governament participatiu en l'entorn protegit.

Emmarcat en el context del projecte LIFE+ Seducció Ambiental de l'Ajuntament de València, la trobada va congregar a col·lectius de diferent índole: conservacionistes, hostalers, barquers, pescadors, mestresses de casa, administracions…

Com a resultat d'aquesta jornada participativa, es va aprovar la creació de dos grups de treball: un s'encarregarà de la creació d'un registre d'associacions del parc natural, primer pas del que es preveu un marc conjunt de comunicació i acció; mentre que l'altre es dedicarà a organitzar la II Fira d’Associacions de l’Albufera, que previsiblement tindrà lloc la pròxima primavera.

Si bé entre les diferents entitats que han participat en la jornada hi ha opinions i punts de vista diferents sobre la realitat de l’Albufera, totes van manifestar coincidir en la seua predilecció per aquest entorn i el seu interès per trobar solucions que impulsen el desenvolupament sostenible.

Trenta anys, trenta mirades. Parc Natural de l’Albufera, 1986-2016

El llibre ‘Trenta anys, trenta mirades. Parc Natural de l’Albufera, 1986-2016′ celebra el 30 aniversari de la declaració d’aquest parc natural. Una mirada feta de múltiples mirades, fruit de les converses que Vicent Llorens i Bosco Dies han mantingut amb els protagonistes d’aquesta història.