L'Horta i el compromís dels futurs empresaris

L’Horta i el compromís dels futurs empresaris

divendres, 8 de maig de 2015

L'escola d'empresaris EDEM i la Fundació Assut han iniciat una col·laboració el propòsit de la qual és divulgar entre els estudiants els valors del paisatge cultural de l'Horta de València. Es tracta de conscienciar a aquests futurs emprenedors, representants potencials d'un sector clau dins de la societat, sobre la necessitat de protegir aquest excepcional patrimoni lligat a la cultura de l'aigua i a la pròpia evolució del poble valencià.

La col·laboració entre ambdues institucions es concreta en la realització de visites a l'Horta per part de grups d'estudiants i professors. La primera d'elles va tindre lloc dimecres passat, 6 de maig; un recorregut per la Reial Séquia de Montcada entre l’assut de Paterna i el Quadrat de la Séquia de la Huitena, en la qual trenta alumnes del Grau en ADE per a Emprenedors van conèixer el valor patrimonial d'aquest antic sistema de regadiu tradicional.

EDEM és una escola d'empresaris situada a València, la missió de la qual és la formació d'empresaris, directius i emprenedors i el foment del lideratge, l'esperit emprenedor i la cultura de l'esforç. Va ser constituïda en 2002 com a fundació sense ànim de lucre de caràcter privat i va ser creada en l'entorn de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE).

En la foto, els estudiants d'EDEM a l’assut de Paterna, on la Reial Séquia de Montcada capta les aigües del Túria.

L’estat de l’horta de Massamagrell

En 2013, l’Ajuntament de Massamagrell ens va encarregar aquest treball d’anàlisi, diagnòstic i categorització de les terres de cultiu del terme municipal. L’estudi respon a cert procés de pèrdua i abandó de parcel·les d’horta, i posa en mans de tècnics i autoritats un instrument útil per a la presa de decisions.

Paisatges culturals a la Reial Séquia de Montcada

La Reial Séquia de Montcada és una institució fonamental per a la comprensió de la gestió històrica i actual d’un espai tan significatiu com l’Horta de València.

Programa Cerca

El programa Cerca vol acostar als veïns i visitants de l’Albufera i l’Horta de València la seua naturalesa, la seua cultura i el seu paisatge. L’objectiu és divulgar aquesta realitat única i amenaçada, i crear consciència sobre la necessitat de protegir-la.