Convocatòries

Vols participar…?

Nova presentació: ‘Animals de séquia’ i el programa Cerca

dimecres, 16 de març de 2016 – dimarts, 22 de març de 2016

Dimarts 22 de març, es presenta a València el llibre, el material didàctic i alguna experiència a peu d'aula de la proposta sobre el territori i la fantasia ideada per les germanes suecanes Rosa i Manola Roig: 'Animals de séquia'. En la Fundació Assut, estem convidats a parlar del programa Cerca, la línia de treball que concentra les nostres iniciatives de divulgació al voltant dels paisatges de l'Horta i l'Albufera.

Què és 'Animals de séquia'

La proposta reuneix materials variats que intenten convertir el paisatge en emoció, recuperar el valor de les rondalles llegides-contades en veu alta, i inserir la fantasia en la realitat amb l'aparició d'animals fantàstics que ronden les séquies. El paisatge de l'arròs, la marjal, l'Albufera o el Xúquer; els personatges reals, com el rei Jaume I, la reina Blanca d'Anjou, el botànic Cavanilles o Joan Fuster, es barregen amb personatges creats i recreats: la iaia la Blanca, el guardià de les séquies, l'home del sac i animals fantàstics com el Iolflic, el Dosidós, la Tocatoca i l'Ungla Negra.

El projecte conté un llibre, Animals de séquia, perquè els majors el compartisquen amb els menuts; una animació lectora, a partir de 5 anys; un material didàctic que es pot descarregar des de la web, i un espectacle per a que grans i menuts compartisquen l'emoció del paisatge i la fantasia.

La presentació tindrà lloc a les 19 hores a la seu d'Intersindical Valenciana (Juan de Mena, 18; València). Intervindran Vicent Moreno, d'Escola Valenciana; Vicent Llorens, de Fundació Assut, i Rosa i Manola Roig, responsables del projecte 'Animals de séquia'.

El programa Cerca de la Fundació Assut compta amb el suport de Gracomsa Alimentaria.

Programa Cerca

El programa Cerca vol acostar als veïns i visitants de l’Albufera i l’Horta de València la seua naturalesa, la seua cultura i el seu paisatge. L’objectiu és divulgar aquesta realitat única i amenaçada, i crear consciència sobre la necessitat de protegir-la.