Un grup d’eurodiputats de la coalició Aliança Lliure Europea (ALE) va visitar València aquesta setmana a petició del parlamentari europeu de Compromís, Jordi Sebastià. El polític valencià estava interessat que els seus col·legues conegueren la realitat local i els problemes d’alguns sectors i àmbits clau. Es van reunir amb empresaris que reclamen l’execució del Corredor Mediterrani, amb representants del sector energètic i també amb veïns del Cabanyal. I l’última de les jornades, la del dijous 22 d’octubre, la van dedicar a conèixer l’Albufera i entrar en contacte amb alguns dels seus problemes més apressants.

Van tindre una primera trobada a la Trilladora del Tocaio, al Palmar, on membres d’associacions ecologistes i agràries i altres representants de la societat civil, entre els quals es trobava la Fundació Assut, van exposar els seus punts de vista al voltant de la controvertida gestió de la palla de l’arròs després de la collita, així com sobre la preocupant manca de les aportacions i dotacions hídriques a l’aiguamoll.

De vesprada, la delegació i els seus amfitrions van creuar amb barca la llacuna, entre el Palmar i la marjal de Catarroja, per a visitar el filtre verd del Tancat de la Pipa i tractar alguns aspectes de la Directiva Europea Marc de l’Aigua.

En aquesta visita a l’Albufera, van acompanyar Jordi Sebastiá els parlamentaris d’Aliança Lliure Europea Tatjana Zdanoka, Ian Hudghton, Ernest Maragall, Alyn Smith i Josep Maria Terricabras, alhora president de l’eurogrup.