Convocatòries

Vols participar…?

Estrena de ‘Poemes a l’Horta’

dijous, 23 de octubre de 2014 – dijous, 15 de gener de 2015

El nostre projecte audiovisual Esperant l’aigua, amb el qual volem aprofundir en els coneixements i sabers de la gent de l’Horta, avança a poc a poc, donant nous passos en esta tasca de recuperació de la memòria d'un paisatge cultural únic, tan proper i tan desconegut alhora.

Dijous que ve, 15 de gener, a les 19:30 hores, aprofitant l’oferiment que ens fa l'Ajuntament de Godella, estrenarem un nou treball: Poemes a l’Horta (2014), obra del cineasta Miquel Àngel Baixauli, col·laborador de la Fundació Assut.

Aquesta pel·lícula documental és el resultat d’un taller participatiu amb persones vinculades a l’entorn agrícola de Godella. Arran d’una lectura a l’aire lliure d’un poema de Vicent Andrés Estellés, s’inicia una conversa improvisada entre els assistents en la qual, de manera quasi involuntària, comencen a aflorar records, històries i formes de vida, pràctiques i usos tradicionals que han quedat registrats en la memòria col·lectiva.

Cinema Teatre Capitolio (Carrer Major, 83, Godella). Dijous 15 de gener, 19:30 hores.

Entrada lliure.

Artxiviu de l’Horta

Els protagonistes de la història agrària de l’Horta de València desapareixen i, amb ells, els seus records i experiències. Aquesta memòria i aquest formidable cabal de sabers, indispensable per a entendre aquests paisatges culturals de l’aigua, és l’objecte d’Artxiviu de l’Horta.

Esperant l’aigua

‘Esperant l’aigua’ és una ‘pel·lícula viva’, sempre en construcció, centrada a l’Horta, l’Albufera i els paisatges culturals lligats al regadiu tradicional de la plana litoral valenciana. Un projecte de la Fundació Assut amb el cineasta Miguel Ángel Baixauli.