Convocatòries

Taller 'Entorn i Coneixement'

Vols participar…?

• Un projecte que reflexiona sobre el paisatge cultural de l’Horta

• Doctorats en l’Horta
    Llegir més…

• L’Horta i el compromís dels futurs empresaris

• Publicades les actes del congrés homenatge a Thomas F. Glick

• La Fundació Assut estrena canal de vídeos

• Regadiu, societat i territori: un congrés homenatge a Thomas F. Glick
    Llegir més…

• Noves presentacions de la web sobre els paisatges de l’aigua

• El paisatge i la cultura de l’horta, en versió 2.0

• El 7 de març presentem la web sobre els paisatges de l’aigua
    Llegir més…

• Ignasi Mangue parla del nostre projecte sobre els paisatges tradicionals de l’aigua

• Anotacions cinematogràfiques sobre l’horta
    Llegir més…

• Glick participa en el nostre projecte sobre el paisatge de l’horta
    Llegir més…

• La gestió sostenible de l’aigua, a debat
    Llegir més…

• La RAM i la fundació s’uneixen per la protecció de l’horta

Taller ‘Entorn i coneixement’

dimecres, 13 de novembre de 2013 – divendres, 29 de novembre de 2013

El taller 'Entorn i coneixement' proposa una aproximació crítica a la crisi actual del paradigma de coneixement hegemònic a partir d'allò territorial, considerant que les transformacions més rellevants es donen en un desplaçament del 'centre' a la 'perifèria' i en la conjunció d'unes pràctiques cognitives que operen des dels marges. Es tracta d'acostar-se als significants del territori des d'una perspectiva crítica, en un desplaçament que acabarà focalitzant-se en les formes de coneixement de l'Horta Nord de València.

Durant un cap de setmana se celebrarà aquest taller dinàmic i vivencial del coneixement del territori que ens envolta. Els participants desenvoluparan projectes i participaran en discussions obertes sobre els temes tractats. L'enfocament multidisciplinar del taller plantejarà eines transversals d'anàlisi i d'intervenció en relació a projectes d'innovació local a Godella, com ara el Mercat de venta directa de productes del camp, els horts municipals La Coscollosa i el projecte d'itineraris per l'entorn immediat.

El taller està dirigit a estudiants universitaris i professionals vinculats al coneixement del territori. Col·lectius i persones interessades o implicades en la transformació de l'espai.

L’estat de l’horta de Massamagrell

En 2013, l’Ajuntament de Massamagrell ens va encarregar aquest treball d’anàlisi, diagnòstic i categorització de les terres de cultiu del terme municipal. L’estudi respon a cert procés de pèrdua i abandó de parcel·les d’horta, i posa en mans de tècnics i autoritats un instrument útil per a la presa de decisions.

Paisatges culturals a la Reial Séquia de Montcada

La Reial Séquia de Montcada és una institució fonamental per a la comprensió de la gestió històrica i actual d’un espai tan significatiu com l’Horta de València.