Convocatòries

Taller sociocinematogràfic 'Esperant l'aigua'

Vols participar…?

Taller sobre processos sociocinematogràfics oberts a l’Horta i l’Albufera

dilluns, 9 de juny de 2014 – dijous, 26 de juny de 2014

El cineasta Miguel Ángel Baixauli i la Fundació Assut estem duent a terme un projecte documental amb la gent de l'Horta i l'Albufera de València anomenat Esperant l'aigua, consistent en la realització d'una sèrie de “fragments fílmics” que conformen un quadre cinematogràfic comú i sempre en procés.

Aquest treball s'integra en el marc d'allò que diem 'Cinema Processual', un cinema que experimenta noves formes de composició dels processos fílmics amb processos socials, incorporant estratègies noves de participació i integrant diversos camps de coneixement.

En el procés sociocinematogràfic obert d'Esperant l'aigua, indaguem concretament en el coneixement autòcton de la gent de l'Horta i l'Albufera, conformant els processos fílmics amb els ritmes i les formes de vida d'aquesta gent, d'aquest entorn i de les diverses comunitats que hi viuen.

El Taller consistirà en la presentació de l'últim fragment que hem realitzat amb unes dones africanes que conreen a l'horta de Paterna. A partir del visionat d'aquest nou capítol, explicarem els processos en què aquest projecte s'està desenvolupant i realitzarem una dinàmica participativa. Se celebrarà el 26 de juny, de 16 a 20 hores, a l'Aula Agustín Alfaro de la Facultat d'Agrònoms de la Universitat Politècnica de València. La matrícula és gratuïta i les places són limitades a 20 persones. Per apuntar-se, fer clic ací.

Artxiviu de l’Horta

Els protagonistes de la història agrària de l’Horta de València desapareixen i, amb ells, els seus records i experiències. Aquesta memòria i aquest formidable cabal de sabers, indispensable per a entendre aquests paisatges culturals de l’aigua, és l’objecte d’Artxiviu de l’Horta.

Esperant l’aigua

‘Esperant l’aigua’ és una ‘pel·lícula viva’, sempre en construcció, centrada a l’Horta, l’Albufera i els paisatges culturals lligats al regadiu tradicional de la plana litoral valenciana. Un projecte de la Fundació Assut amb el cineasta Miguel Ángel Baixauli.