Convocatòries

'L'Albufera de les Aus' 2017

Vols participar…?

Torna “L’Albufera de les Aus”

dijous, 28 de setembre de 2017 – diumenge, 8 de octubre de 2017

Del 6 al 8 d'octubre, coincidint amb la celebració del Dia Mundial de les Aus, les organitzacions, empreses i administracions vinculades a la conservació de la naturalesa i el turisme ornitològic a l’Albufera, entre elles la Fundació Assut, dediquen un cap de setmana a divulgar el valor i la diversitat de les aus d'aquest aiguamoll, i a ensenyar el treball que moltes persones realitzen per la seua conservació.

En la seua segona edició, el festival L’Albufera de les Aus convoca els amants de la naturalesa, experts i novençans, a participar d'un conjunt d'activitats que pretenen descobrir-nos el plaer d'observar aus a l’Albufera i la importància que té poder seguir gaudint-les en el futur.

Xarrades i presentacions, fira d'entitats, exposició fotogràfica, tallers i jocs infantils, activitats i eixides d'observació d'aus, cinema a l'aire lliure, maratons ornitològiques per a «pardalers» de totes les edats i tots els nivells... Les activitats de L’Albufera de les Aus es reparteixen de divendres a diumenge entre la Casa Forestal del Saler, el Centre d'Interpretació del Racó de l’Olla, el Tancat de la Pipa i altres indrets del parc natural.

Els organitzadors, entre els quals hi ha institucions com l'Agència Valenciana de Turisme i el Patronat de Turisme de la Diputació de València, organitzacions com SEO/BirdLife, Acció Ecologista-Agró, la Societat Valenciana d'Ornitologia i la Fundació Assut, i les empreses integrades en l'Associació de Guies de Birding de la Comunitat Valenciana, esperen que aquesta experiència, al marge del seu objectiu divulgatiu, servisca per a consolidar un certamen que es repetisca cada any i que contribuïsca a promoure el turisme ornitològic de l’Albufera i d'altres espais naturals de la Comunitat Valenciana.

En L’Albufera de les Aus 2017, col·laboren a més el Parc Natural de l’Albufera, l'Ajuntament de València, Gracomsa Alimentària, Nuova Sesac, Swarovski Optik, Pavagua Ambiental, Acuamed, Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Samaruc Digital, Tundra Edicions i Calderona Viva.

DIVENDRES 6

VESPRADA A LA CASA FORESTAL DEL SALER

18 h. Inauguració oficial i presentació de l'exposició Les aus de l'Albufera, de José Ignacio Ballester.

19:15 h. Xarrada i taula redona: Claus per a la conservació, gestió i divulgació del Parc Natural, amb Mario Giménez (SEO/BirdLife) i Bosco Dies (Fundació Assut).

20 h. Picadeta

DISSABTE 7

MATÍ AL CENTRE D'INTERPRETACIÓ DEL RACÓ DE L'OLLA

De 9:30 a 14 h.

Fira d'associacions, empreses i institucions

Tallers i jocs infantils amb Seo/Birdlife i Calderona Viva

Signatura de llibres per Antonio Sandoval, autor de ¿Para qué sirven las aves? (Tundra Ediciones)

Taller Swarovski Optik

Observació d'aus (amb Societat Valenciana d'Ornitologia)

Excursió de birdwatching guiada per Asociación de Guías de Birding CV i Swarovski Optik (10:30 h., inscripció prèvia en albuferadelesaus@gmail.com)

11 h. Xarrada: Escòcia, un paradís per als ornitòlegs (Pau Lucio, Birdwatching Spain)

11:40 h. Xarrada: Atles de les aus hivernants de la província de València (Toni Polo i Raquel Pérez, SVO)

12:20 h. Xarrada: Restauració d'hàbitat per a la migració de la xitxarra d'aigua (Acrocephalus paludicola) en la península ibérica (Antonio Guillem, Fundación Global Nature)

12.45 h. Xarrada: Birding Albufera, el portal de les aus de l'Albufera (Bosco Dies, Fundació Assut)

VESPRADA A LA CASA FORESTAL DEL SALER

18:30 h. Xarrada: Eixos xatracs estranys amb el bec taronja (José Ignacio Dies)

19:30 h. Xarrada: ¿Para qué sirven las aves? (Antonio Sandoval)

21 h. Cinema a la fresca: The Million Dollar Duck, de Brian Golden Davies (per Fundació Assut)

DIUMENGE 8

MATÍ AL PORT DE CATARROJA I EL TANCAT DE LA PIPA

De 8:30 a 12:30 h. Marató ornitològica per equips a l'Albufera (inscripció en albuferadelesaus@gmail.com)

De 10 a 12:30 h. Xiquimarató ornitològica amb barca i a peu (amb Acció Ecologista-Agró i SEO/BirdLife; inscripció en albuferadelesaus@gmail.com)

De 12:45 a 13:45. Esmorzar i cloenda

Programa Cerca

El programa Cerca vol acostar als veïns i visitants de l’Albufera i l’Horta de València la seua naturalesa, la seua cultura i el seu paisatge. L’objectiu és divulgar aquesta realitat única i amenaçada, i crear consciència sobre la necessitat de protegir-la.