Convocatòries

L'Albufera de Cine: cicle de cinema a l'aire lliure

Vols participar…?

‘L’Albufera de cine’ se suma a les celebracions en el llac

dimecres, 13 de juliol de 2011 – dissabte, 23 de juliol de 2011

El passat 8 de juliol, es van complir 25 anys de la declaració del Parc Natural de l’Albufera. Amb aquest motiu, per a celebrar també el centenari de l'adquisició del llac per la ciutat de València i seguir insistint en la necessitat de protegir els valors naturals i culturals d'aquest particular entorn, la Fundació Assut i el Parc Natural de l’Albufera han organitzat un cicle de projeccions a l'aire lliure en El Palmar.

"L’Albufera de cine" tindrà lloc els dies 20, 21 i 23 de juliol en la seu de l'Oficina de Gestió Tècnica del Parc Natural, en sessions a l'aire lliure i gratuïtes. El cicle, que vol mostrar l'aportació del cinema, tan interessant com insuficientment coneguda, a la reflexió sobre la realitat d'aquest territori, dedica cada vetlada a un tema en concret. La primera nit, sota el títol de "L’Albufera segons Cifesa", es projectaran el curtmetratge documental El arroz (1943) i la pel·lícula Cañas y barro (1954), tots dos produïts per aquesta companyia valenciana, paradigma del cinema espanyol de tota una època.

El dia següent, les projeccions estaran centrades en "La mirada documental", amb títols com Entre el agua y el barro (1957), producció del No-Do; El Saler y la Albufera (Juan Vergara, 1972), projecte inacabat i inèdit que pretenia alertar sobre l'atemptat urbanístic de la Devesa; Biotopo (Carles Mira, 1974), compromesa denúncia de la degradació a la qual es va vore abocat el llac durant els anys 70, i La Albufera, el jardín salvaje (Eduardo Barrachina, 2007), una visió de caràcter ecològic i etnològic del parc natural.

El cicle es completa el dissabte 23 amb dues propostes recents: el curt Un cuento chino (Antonio Llorens, 2003), que reflexiona en clau d'humor sobre l'origen de certs costums locals, i el llargmetratge Temps d’aigua (Miguel Ángel Baixauli, 2009), ficció-documental entorn d'unes formes de vida amenaçades que va ser premiada en la trentena edició de la Mostra de València. Al costat d'aquests títols, es projectarà també l'audiovisual Tancat de la Pipa (2009).

L’Albufera de cine

Per a celebrar el centenari de l’adquisició de l’Albufera per la ciutat de València, la Fundació Assut i el Parc Natural de l’Albufera han organitzat un cicle de projeccions a l’aire lliure que pretén mostrar l’aportació del cinema a la reflexió sobre la realitat d’aquest territori.