Segona edició de 'L'Albufera de cine'

El somni d’un festival amfibi

dimarts, 4 de setembre de 2012

Per a seguir contribuint a la divulgació i la conservació del patrimoni natural i cultural de l’Albufera i donar a conèixer la realitat d'àmbits similars, la Fundació Assut i el Parc Natural de l’Albufera van organitzar el passat mes d'agost la segona edició de ‘L’Albufera de cine’. Si l'any passat es tractava de mostrar bona part de l'aportació del cinema a la reflexió sobre aquest aiguamoll valencià, el certamen va consistir aquesta vegada en una breu selecció de pel•lícules centrades en altres aiguamolls i espais agrícoles associats a ells; llocs que evidencien certs paral•lelismes amb l’Albufera.

Les projeccions van ser en el Palmar, en la Trilladora del Tocaio, una antiga construcció d'usos agrícoles relacionats amb el cultiu de l'arròs els propietaris de la qual, amb l'assessorament de la Fundació Assut, volen recuperar per a destinar-la a activitats de dinamització local i de conservació i promoció dels valors patrimonials de L’Albufera.

Més enllà del cinema

Aquest segon cicle de cinema d'aiguamolls ha volgut asseure les bases d'un incipient “festival amfibi”, un certamen de caràcter internacional dedicat a la promoció, la divulgació i la preservació dels valors naturals i culturals de les zones humides a través del cinema i el vídeo, la música, la fotografia i altres mitjans i disciplines. L'objectiu últim és generar consciència i sensibilització social sobre la importància que tenen els aiguamolls en el món.

L’Albufera de cine, 2

Per a seguir contribuint a la divulgació i la conservació del patrimoni natural i cultural de l’Albufera i donar a conèixer la realitat d’àmbits similars, la Fundació Assut organitza aquest estiu la segona edició de L’Albufera de cine.