Una trobada de col·lectius en el Saler

• ‘Trenta anys, trenta mirades’: la crònica del parc natural de l’Albufera
    Llegir més…

• Les associacions de l’Albufera aposten pel treball conjunt
    Llegir més…

Trobada d’associacions i entitas per l’Albufera

dimarts, 20 de novembre de 2012

En el Parc Natural de l’Albufera treballen molts col·lectius: agricultors, hostalers, conservacionistes, caçadors, habitants, barquers, turistes, investigadors, centres educatius… Els punts de vista, interessos o enfocaments de cadascun són molt diferents i, de vegades, enfrontats. No obstant açò hi ha alguna cosa que uneix a tots ells: la seua preocupació per L’Albufera i el convenciment que és necessari cercar solucions que concilien tots els usos i la protecció d'aquest espai.

Les associacions i entitats són actors claus en el desenvolupament sostenible de l’Albufera i en el futur cal esperar que el seu paper en la gestió de l'espai siga encara més rellevant del que ho és avui. A través de projectes com el de Seducció Ambiental i actuacions concretes, s'ha volgut potenciar la participació d'associacions i organitzacions en la gestió de l'entorn protegit.

L'any passat, la I Fira d'Associacions i Entitats de l’Albufera (la foto correspon a la primera trobada per a la seua organització) va demostrar que les entitats que treballen en aquest entorn són capaces de desenvolupar iniciatives conjuntes. Quedava demostrat que el teixit associatiu ha aconseguit una maduresa que ho converteix en una peça clau per a la resolució de conflictes i la proposta de solucions.

Dins d'aquest procés i com a part culminant d'ell, el projecte Seducció Ambiental ha organitzat per al diumenge 25 de novembre la Trobada de Germanor d’Associacions i Entitats de l’Albufera de València, una trobada dirigida a dibuixar una estratègia conjunta per als pròxims anys.

Els objectius d'aquesta trobada són reforçar la cohesió entre els actors socials de L’Albufera; seguir assajant tècniques de diàleg per a compartir diferències i trobar solucions consensuades, i pensar en possibles eines d'informació i comunicació que servisquen per a mantenir un contacte interassociatiu i ajuden a la presa de decisions democràtiques.

La trobada pretén asseure també les bases per a una segona edició de la Fira de l’Albufera, que seria organitzada de forma autònoma pels col·lectius a la primavera de 2013.

Trenta anys, trenta mirades. Parc Natural de l’Albufera, 1986-2016

El llibre ‘Trenta anys, trenta mirades. Parc Natural de l’Albufera, 1986-2016′ celebra el 30 aniversari de la declaració d’aquest parc natural. Una mirada feta de múltiples mirades, fruit de les converses que Vicent Llorens i Bosco Dies han mantingut amb els protagonistes d’aquesta història.