Convocatòries

Dia Mundial dels Aiguamolls

Vols participar…?

Vine a celebrar el dia dels aiguamolls

dijous, 30 de gener de 2014 – diumenge, 2 de febrer de 2014

Volem convidar-vos a participar un any més en el Dia Mundial dels Aiguamolls, que celebrem aquest diumenge dia 2 de febrer. En aquesta ocasió, el lema triat per a la celebració és “Agricultura i aiguamolls”, un lema que encaixa perfectament en l’Albufera, un aiguamoll on les pràctiques agrícoles del cultiu de l'arròs i la conservació de la biodiversitat es troben tan estretament lligades.

Vos proposem com a activitat central la visita al Tancat de la Pipa, on, en col·laboració amb SEO/BirdLife i Acció Ecologista Agró, tindrem activitats per a tots els públics destinades a conèixer millor l'espai i gaudir de l'observació i identificació d'aus aquàtiques i la biodiversitat en general d'aquest espai. Per a la visita, n'hi ha dos punts d'eixida amb barca: el Port de Catarroja i La Trilladora del Tocaio (al costat de l'embarcador del Palmar). En els dos casos, l'hora de trobada serà a les 10 del matí i les places són limitades, per la qual cosa és necessari fer la reserva en aquests correus: valencia@seo.org (per a eixir des del Port de Catarroja) i mgimeno@fundacioassut.org (per a eixir des de la Trilladora del Tocaio).

A més, a La Trilladora del Tocaio oferim activitats complementàries, com la projecció del documental Aiguamolls espanyols, tallers dedicats al públic infantil i passeig amb carro per a visitar els arrossars de l’Estell.

Vos avancem que, com activitat lligada al lema “Agricultura i aiguamolls”, divendres que ve, 7 de febrer, entre les 16 i les 18.30 h., en la Fundació Assut participarem en una edició dels “Capvespres de la Pipa”, en la qual realitzarem una ruta guiada per les sitges i camps d'arròs de Catarroja, juntament amb una interessant xarrada-col·loqui a peu de camp amb agricultors, ONG i altres entitats que treballen a l'arrossar que finalitzarà amb la posta de sol sobre l'arrossar. Us farem arribar la convocatòria a principi de la setmana.

El banc de palla d’arròs

El projecte del Banc de Palla d’Arròs, una iniciativa conjunta de diverses entitats i col·lectius, entre elles la Fundació Assut, respon a la cerca d’usos alternatius d’aquest subproducte agrícola, solucions per als problemes derivats d’una gestió poc sostenible com és la crema indiscriminada dels restolls o el seu abandó al camp.

La partida de l’Estell

Aquest projecte té com a objecte promoure la col·laboració amb els llauradors per tal de preservar els recursos naturals, culturals i paisatgístics d’aquest espai, així com treballar en una millor integració d’activitats com l’agricultura o la caça.

La Trilladora del Tocaio

La Trilladora del Tocaio (El Palmar, València) és un projecte de recuperació d’un vell edifici com a centre de propagació de vida, paisatge i cultura: l’aiguamoll, la marjal, l’Horta, l’Albufera de València…