Esperant l'aigua

• Un projecte que reflexiona sobre el paisatge cultural de l’Horta

• Doctorats en l’Horta
    Llegir més…

• L’Horta i el compromís dels futurs empresaris

• Publicades les actes del congrés homenatge a Thomas F. Glick

• Taller ‘Entorn i coneixement’

• La Fundació Assut estrena canal de vídeos

• Regadiu, societat i territori: un congrés homenatge a Thomas F. Glick
    Llegir més…

• Noves presentacions de la web sobre els paisatges de l’aigua

• El paisatge i la cultura de l’horta, en versió 2.0

• El 7 de març presentem la web sobre els paisatges de l’aigua
    Llegir més…

• Ignasi Mangue parla del nostre projecte sobre els paisatges tradicionals de l’aigua
    Llegir més…

• Glick participa en el nostre projecte sobre el paisatge de l’horta
    Llegir més…

• La gestió sostenible de l’aigua, a debat
    Llegir més…

• La RAM i la fundació s’uneixen per la protecció de l’horta

Anotacions cinematogràfiques sobre l’horta

diumenge, 21 de octubre de 2012

Abans que parlar, dir o explicar, el cinema de Miguel Ángel Bauxauli es limita a mostrar. La càmera de Baixauli atén el que li posen davant sense pretendre intervindre en el que està ocorrent. Així, sota aquest enfocament documental i des d'un punt de vista etnogràfic similar al que caracteritza la seua pel·lícula Temps d’aigua (2009), acaba d'emprendre ara un nou projecte cinematogràfic entorn de la cultura de l'aigua en la comarca valenciana de l'Horta Nord.

Aquest projecte està vinculat a la plataforma multimèdia sobre els paisatges culturals de la Séquia de Moncada que, sota la direcció de l'arqueòleg Ignasi Mangue i la col·laboració de la Universitat Politècnica de València, està desenvolupant la Fundació Assut.

La primera d'aquestes produccions audiovisuals, titulada Esperant l’aigua, se centrarà en l'arribada de l'aigua de reg a un dels termes municipals de l'Horta i en l'activitat humana que aquest fet genera. La intenció de la Fundació Assut i del propi Miguel Ángel Baixauli és crear una sèrie de curtmetratges que, com trossos de vida i de realitat, mostren el que ocorre dia a dia entorn d'un sistema tradicional de regadiu com és la Séquia de Moncada i, més àmpliament, l'horta de València.

L’estat de l’horta de Massamagrell

En 2013, l’Ajuntament de Massamagrell ens va encarregar aquest treball d’anàlisi, diagnòstic i categorització de les terres de cultiu del terme municipal. L’estudi respon a cert procés de pèrdua i abandó de parcel·les d’horta, i posa en mans de tècnics i autoritats un instrument útil per a la presa de decisions.

Paisatges culturals a la Reial Séquia de Montcada

La Reial Séquia de Montcada és una institució fonamental per a la comprensió de la gestió històrica i actual d’un espai tan significatiu com l’Horta de València.