Trobada de Learning for Lakes al llac Balaton

Learning for Lakes: Intercanvi d’experiències a Hongria

dimarts, 30 de abril de 2013

Un grup de tècnics vinculats a l’Albufera, pertanyents a organitzacions com el propi Parc Natural de l’Albufera, la Fundació Global Nature i la Fundació Assut, han estat la setmana passada a Hongria per a visitar el llac Balaton i conèixer l’aposta per la sostenibilitat de diverses explotacions agrícoles, turístiques i pesqueres.

La iniciativa forma part del projecte Leonardo “Learning for Lakes”, que coordina la Fundació Global Nature. El projecte, que compta amb la participació de llacs de Regne Unit, Polònia i Alemanya, té per objectiu intercanviar experiències sobre la gestió de llacs i aiguamolls.

El coordinador, Antonio Guillem, ha insistit en “l’interès de l’organització per ampliar el projecte perquè agents governamentals i gestors d’espais naturals valencians puguen beneficiar-se d’aquest aprenentatge i posar-ho en pràctica en les seues zones d’actuació.”

La pesca en l’Albufera

La Fundació Assut, per tal de contribuir a la conservació i divulgació dels nostres valors culturals, proposa, juntament amb les comunitats de pescadors de l’Albufera, la declaració de la pesca tradicional com a Bé d’Interès Cultural.