Hortografies, cicle de cinema per la conservació de l'Horta

Torna ‘Hortografies’, el cicle de cinema al voltant de l’Horta

dilluns, 24 de març de 2014
L'Horta ha proveït tradicionalment els mercats i els rebosts de la ciutat. Fins i tot en l'actualitat, el veí de València pot comptar amb el gran privilegi de disposar de verdures i hortalisses fresques collides a l'horta, genuïns productes de quilòmetre zero. Però, és conscient d'açò? El consumidor urbà té interès a gaudir d'aquest privilegi? Quin concepte de comoditat li indueix a optar per unes verdures de supermercat que potser porten dies oxidant-se als seus envasos de plàstic?

L'Horta és un entorn rural que el veí urbanita té molt a la vora. Pot accedir al camp simplement passejant o amb bicicleta. Coneix realment aquest urbanita els pobles i paisatges de l'Horta, les seues gents, els sistemes de reg? D'altra banda, els veïns que habiten l'Horta aprecien el valor del seu entorn? Desitgen conservar-lo?

Amb la col·laboració de la Fundació Assut i el Cerai, Mostra Viva ha programat al saló d'actes de les Escoles d'Artesans una nova edició d’Hortografies, un cicle de produccions audiovisuals que aborden algunes d'aquestes preguntes plantejades juntament amb altres aspectes sobre l'Horta: l'agricultura, l'urbanisme, el valor paisatgístic, la rellevància històrica del sistema de séquies o el significat d'una manera de vida amenaçada per una qüestionable política d'expansió urbana.

Comencen aquestes sessions el dijous 27 de març amb la projecció del documental L'Horta al costat de casa (2012), de Vicent Tamarit, i el curt La sembra de la creïlla per Juanito (2008), de Paco Morcillo. La següent sessió serà el 8 de maig, a la qual es podrà vore el migmetratge A tornallom (2003), d'Enric Peris, i els curts L'Horta amenaçada (2004), de Paco Morcillo, i Indígenes (2013), de Sergi i Josep Pitarch. La tercera i última sessió tindrà lloc el 25 de setembre, amb la presentació dels nous fragments del projecte cinematogràfic de Miquel Àngel Baixauli i la Fundació Assut, Esperant l’aigua (2014).

Hortografies

Aquest certamen audiovisual vol donar a conèixer la realitat de l’horta i els regadius tradicionals: els seus valors naturals i culturals, les pressions que amenacen de fer-los desaparéixer i les dificultats per a trobar alternatives per a la seua viabilitat.