El Foro Alternativo Mundial del Agua se celebrará en Marsella entre el 14 y el 17 de marzo y recibirá a miles de representantes de movimientos sociales en respuesta a la privatización de los recursos y servicios hídricos. ¿Es el agua un bien común o está en manos de grandes corporaciones? ¿Cuál es la situación en España? ¿Qué rol económico, social, cultural y medioambiental juega el agua en la huerta?

La Cátedra Tierra Ciudadana de la Universitat Politècnica de València organizó el pasado 15 de febrero la mesa redonda ‘Agua, gestión sostenible de un bien común’. Lo hizo en el marco del ciclo ‘Alimentación y ciudadanía’. En ella, celebrada en la Escuela de Agrónomos de la UPV, participaron Rodrigo Olavarria, coordinador del Programa Agua (Fondation France Libertés – Danielle Mitterrand); Francesc La Roca, profesor de Economía Aplicada de la Universitat de València, y Vicent Sales, presidente de la Fundació Assut.

La Cátedra Tierra Ciudadana nace a iniciativa de un grupo de profesores, instituciones y profesionales de distintos ámbitos vinculados a la Universitat Politècnica de Valencia. Es el resultado de un proceso de acumulación de experiencias de formación y sensibilización de la ciudadanía sobre temas vinculados con la agricultura, la alimentación y el desarrollo rural tanto a nivel europeo como internacional.

El Fòrum Alternatiu Mundial de l’Aigua se celebrarà a Marsella entre el 14 i el 17 de març i rebrà a milers de representants de moviments socials en resposta a la privatització dels recursos i serveis hídrics. És l’aigua un ben comú o està en mans de grans corporacions? Quina és la situació a Espanya? Quin rol econòmic, social, cultural i mediambiental juga l’aigua en l’horta?

La Càtedra Terra Ciutadana de la Universitat Politècnica de València va organitzar el passat 15 de febrer la taula redona ‘Aigua, gestió sostenible d’un ben comú’. Ho va fer en el marc del cicle ‘Alimentació i ciutadania’. En ella, celebrada en l’Escola d’Agrònoms de la UPV, van participar Rodrigo Olavarria, coordinador del Programa Aigua (Fondation France Libertés – Danielle Mitterrand); Francesc La Roca, professor d’Economia Aplicada de la Universitat de València, i Vicent Sales, president de la Fundació Assut.

La Càtedra Terra Ciutadana naix a iniciativa d’un grup de professors, institucions i professionals de diferents àmbits vinculats a la Universitat Politècnica de València. És el resultat d’un procés d’acumulació d’experiències de formació i sensibilització de la ciutadania sobre temes vinculats amb l’agricultura, l’alimentació i el desenvolupament rural tant a nivell europeu com a internacional.