El pasado sábado, 15 de noviembre, Ignasi Mangue, compañero de la Fundació Assut, participó en la interesante jornada agroambiental ‘Después de Eurovegas, qué Delta queremos?’, celebrada en la Masía de Can Comas, situada en medio del Parque Agrario del Baix Llobregat, en el Prat de Llobregat.

La jornada, organizada por la Plataforma Delta Viu y la Unió de Pagesos, se desplegó a lo largo del día en un ciclo de distintas charlas y actividades participativas y de debate, que sirvieron para hacer un diagnóstico sobre la situación actual del Delta del Llobregat desde diferentes áreas de conocimiento y distintos ángulos de percepción y grupos de intereses. Todo ello, con el fin de describir y debatir sobre los principales retos inmediatos y futuros alrededor de su correcta gestión y conservación.

Durante esta jornada, también se produjo un intercambio de experiencias con otros modelos de gestión territorial agropecuaria centrados igualmente en zonas húmedas del litoral mediterráneo, como son el Delta de l’Ebre y L’Albufera de Valencia. En relación con este último caso, la Fundació Assut presentó su proyecto de Custodia del Territorio en el Tancat de l’Estell y otros aspectos generales sobre problemáticas y potencialidades de los paisajes del agua de la Huerta de Valencia.

(En la foto, en la mesa, Ignasi Mangue, de Fundació Assut; Xavier Abril, del Parc Natural del Delta de l’Ebre, y Dani Forcadell, de la Unió de Pagesos)

Dissabte passat, 15 de novembre, Ignasi Mangue, company de la Fundació Assut, va participar en la interessant jornada agroambiental ‘Després d’Eurovegas, quin Delta volem?’, celebrada a la Masia de Can Comas, situada al bell mig del Parc Agrari del Baix Llobregat, al Prat de Llobregat.

La jornada, organitzada per la Plataforma Delta Viu i la Unió de Pagesos, es va desplegar al llarg del dia en un cicle de distintes xarrades i activitats participatives i de debat, que van servir per fer un diagnòstic sobre la situació actual del Delta del Llobregat des de diferents àrees de coneixement i distints angles de percepció i grups d’interessos, amb la finalitat de descriure i debatre sobre els principals reptes immediats i futurs al voltant de la seua correcta gestió i conservació.

Durant aquesta jornada també es va produir un intercanvi d’experiències amb altres models de gestió territorial agropecuària centrats igualment a zones humides del litoral mediterrani, com són el Delta de l’Ebre i l’Albufera de València. En relació amb a aquest darrer cas, la Fundació Assut va explicar el seu projecte de Custòdia del Territori del Tancat de l’Estell i altres aspectes generals sobre problemàtiques i potencialitats dels paisatges de l’aigua de l’Horta de València.

(En la foto, a la taula, Ignasi Mangue, de Fundació Assut; Xavier Abril, del Parc Natural del Delta de l’Ebre, i Dani Forcadell, de la Unió de Pagesos)