Per a commemorar el Dia Mundial de l’Aigua, desenes de xiquets i les seues famílies han visitat aquest matí la Casa de la Demanà del Saler i han fet un passeig amb barca per l’Albufera entre el Port del Saler i el mirador de la Gola del Pujol. Durant aquesta jornada festiva, organitzada per la Fundació Assut en el marc del Programa Cerca, un projecte d’educació i divulgació que compta amb el suport de l’empresa Gracomsa Alimentària i el grup industrial Nuova Sesac, els assistents han conegut mitjançant senzills experiments i demostracions la implicació que una adequada gestió de l’aigua pot tindre en la recuperació de la qualitat ecològica d’aquest aiguamoll, un dels més importants del sud d’Europa.

En el trajecte per l’estany, tècnics de la Fundació Assut, acompanyats per Javier Jiménez Romo, responsable dels aiguamolls artificials dels Tancats de Mília i l’Illa —propietat d’Acuamed i operats per Pavagua—, han insistit en la importància de donar preferència als usos ambientals de l’aigua en l’Albufera i d’ultimar les obres de sanejament que desconnecten definitivament l’aiguamoll dels sistemes residuals urbans. Precisament, enguany, Nacions Unides ha volgut cridar l’atenció sobre la problemàtica de les aigües residuals i ha convertit aquest tema en eix central de la celebració. En el cas de l’Albufera, l’objectiu, compartit unànimement per les organitzacions, institucions i agents socials implicats en el parc natural, és recuperar d’una vegada per sempre la qualitat ambiental perduda en el procés de contaminació dels anys setanta.