En la seua VI Gala Biennal, celebrada el passat 15 de desembre al Puig de Santa Maria, el Consorci Pactem Nord va concedir el seu distintiu especial a la Fundació Assut per la seua trajectòria de més de deu anys de treball centrat en la custòdia del territori, el paisatge i el patrimoni natural i cultural de l’Horta de València.

En lliurar aquesta menció especial, el president de Pactem Nord i alcalde d’Alboraia, Miguel Chavarría, i la vicepresidenta del consorci, Elena Camarero, van voler personificar el compromís de la Fundació Assut en la figura de Vicent Sales, el seu president. Tant des d’aquesta organització com des del Centre d’Estudis de l’Horta Nord i la Universitat Politècnica de València, en la qual es va doctorar amb una tesi sobre el regadiu històric de la Reial Séquia de Montcada, Sales, geògraf, agrònom i agricultor de Massamagrell, ha dedicat gran part de la seua vida a l’estudi i la investigació de l’Horta de València, així com a la divulgació i defensa de la seua singularitat i importància com a paisatge agrari i cultural.

Amb aquests guardons, el Consorci Pactem Nord, organisme públic creat per a la gestió del pacte territorial per a la creació d’ocupació a la comarca de l’Horta Nord, vol reconéixer les entitats i empreses que destaquen pel seu compromís i responsabilitat en matèria d’ocupació, igualtat, sostenibilitat i bones pràctiques en aquest àmbit territorial. El Consorci, que aconsegueix una representació poblacional pròxima als 300.000 habitants, està format per ajuntaments de la comarca, els sindicats UGT, CCOO i USO i les associacions empresarials ASIVALCO i AUPIM.

Peu de foto: D’esquerra a dreta, Bosco Dies, Elena Camarero, Vicent Sales, Miguel Chavarría i Vicent Llorens.