La Casa de Cultura de Alzira acoge desde ayer y hasta el próximo 30 de abril la exposición “Acequia Real del Júcar: 750 años de historia”. La muestra, que será instalada a continuación en otros pueblos de la Ribera y L’Horta Sud, explora la historia de la Acequia Real del Júcar desde su fundación en el siglo XIII hasta la actualidad y permite reconocer hitos comunes a otras huertas valencianas, como las del Turia, el Mijares y el Segura. Confirma también a esta antigua comunidad de regantes como ejemplo de una administración del riego duradera y sostenible, como expresión de una cultura hidráulica milenaria y bien enraizada en todo nuestro territorio.

Antiguos privilegios, cartografías y proyectos constructivos han permitido reconstruir la evolución de la institución de riego, pero también los cambios operados en la técnica hidráulica, el paisaje agrario y la cultura. A lo largo de la exposición, se destaca las figuras de algunos monarcas, ingenieros, nobles y administradores, pero también el trabajo de los labradores, guardas, acequieros y jornaleros que han hecho posible la preservación y ampliación de este sistema de riego.

La muestra, que fue inaugurada por Leopoldo Barrera, vicepresidente de la Acequia Real del Júcar; Juan Valero de Palma, secretario general; Elena Bastidas, alcaldesa de Alzira, y Joaquín Vañó, secretario autonómico de Agricultura, Pesca, Alimentación y Agua, está comisariada por Carles Sanchis Ibor y coordinada por Mar Ortega, patrono y asesora, respectivamente, de la Fundació Assut.

La Casa de Cultura d’Alzira acull des d’ahir i fins al pròxim 30 d’abril l’exposició “Séquia Reial del Xúquer: 750 anys d’història”. La mostra, que serà instal·lada a continuació en altres pobles de la Ribera i l’Horta Sud, explora la història de la Séquia Reial del Xúquer des de la seua fundació en el segle XIII fins a l’actualitat i permet reconèixer fites comunes a altres hortes valencianes, com les dels rius Túria, Millars i Segura. Confirma també aquesta antiga comunitat de regantes com a exemple d’una administració del reg duradora i sostenible, com a expressió d’una cultura hidràulica mil·lenària i ben arrelada a tot el nostre territori.

Antics privilegis, cartografies i projectes constructius han permès reconstruir l’evolució de la institució de reg, però també els canvis operats en la tècnica hidràulica, el paisatge agrari i la cultura. Al llarg de l’exposició, es destaca les figures d’alguns monarques, enginyers, nobles i administradors, però també el treball dels llauradors, guardes, sequiers i jornalers que han fet possible la preservació i ampliació d’aquest sistema de reg.

La mostra, que va ser inaugurada per Leopoldo Barrera, vicepresident de la Sèquia Real del Xúquer; Juan Valero de Palma, secretari general; Elena Bastidas, alcaldessa d’Alzira, i Joaquín Vañó, secretari autonòmic d’Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, està comissariada per Carles Sanchis Ibor i coordinada per Mar Ortega, patró i assessora, respectivament, de la Fundació Assut.