El programa Cerca de la Fundació Assut, el propòsit del qual és divulgar i crear consciència sobre la necessitat de conservar els paisatges culturals de l’Horta i l’Albufera, compta des d’ahir amb la col·laboració i el compromís de Gracomsa Alimentaria.

El president d’aquesta empresa, Miguel Cases Martínez, i el president de la Fundació Assut, Vicent Sales, van signar dilluns un conveni que uneix a ambdues entitats en la cerca d’aquest objectiu. El text de l’acord recalca que es tracta “d’acostar a la societat valenciana a la naturalesa, el paisatge i la cultura de l’Albufera i l’Horta de València perquè aquella puga conèixer i valorar aquesta realitat i prendre consciència de la necessitat de conservar-la i comprometre’s en la seua protecció”.

Situada en les proximitats de l’Albufera, Gracomsa Alimentaria evidència amb aquest gest la seua intenció “d’implicar-se en tot quant aquests paisatges representen com a patrimoni de tots els valencians” i la seua aposta per “contribuir a preservar els seus valors naturals, culturals i socials”.

Els dissabtes de la Trilladora

El programa Cerca està lligat al projecte de recuperació de la Trilladora del Tocaio, un antic edifici d’ús agrícola situat al Palmar, com a centre de divulgació de la cultura de l’Albufera i l’Horta de València.

La col·laboració de Gracomsa Alimentaria es materialitzarà en la dotació de fons durant almenys un any per a ajudar a la implementació del pla setmanal d’activitats divulgatives conegut com ‘Els dissabtes de la Trilladora’. “Mitjançant aquestes activitats —va dir Vicent Sales— volem que els veïns de València i altres llocs pròxims facen seu aquest paisatge, que ens ajuden a divulgar els seus valors i a millorar el seu coneixement i la seua conservació. I volem que, entre tots, puguem fer efectiva la solució a problemes com el desinterès, l’abandó i fins i tot la desaparició.”

La previsió de la Fundació Assut és que, en el marc del programa Cerca, per la Trilladora del Tocaio passen quinze mil escolars i vora trenta mil visitants més a l’any.