Para seguir contribuyendo a la divulgación y la conservación del patrimonio natural y cultural de L’Albufera y dar a conocer la realidad de ámbitos similares, la Fundació Assut y el Parc Natural de l’Albufera organizaron el pasado mes de agosto la segunda edición de ‘L’Albufera de cine’.

Si el año pasado se trataba de mostrar buena parte de la aportación del cine a la reflexión sobre este humedal valenciano, el certamen consistió esta vez en una breve selección de películas centradas en otros humedales y espacios agrícolas asociados a ellos; lugares que evidencian ciertos paralelismos con L’Albufera.

Las proyecciones fueron en El Palmar, en la Trilladora del Tocaio, una antigua construcción de usos agrícolas relacionados con el cultivo del arroz cuyos propietarios, con el asesoramiento de la Fundació Assut, quieren recuperar para destinarla a actividades de dinamización local y de conservación y promoción de los valores patrimoniales de L’Albufera.

Más allá del cine

Este segundo ciclo de cine de humedales ha querido sentar las bases de un incipiente “festival anfibio”, un certamen de carácter internacional dedicado a la promoción, la divulgación y la preservación de los valores naturales y culturales de las zonas húmedas a través del cine y el vídeo, la música, la fotografía y otros medios y disciplinas. El objetivo último es generar conciencia y sensibilización social sobre la importancia que tienen los humedales en el mundo.

Per a seguir contribuint a la divulgació i la conservació del patrimoni natural i cultural de l’Albufera i donar a conèixer la realitat d’àmbits similars, la Fundació Assut i el Parc Natural de l’Albufera van organitzar el passat mes d’agost la segona edició de ‘L’Albufera de cine’.
Si l’any passat es tractava de mostrar bona part de l’aportació del cinema a la reflexió sobre aquest aiguamoll valencià, el certamen va consistir aquesta vegada en una breu selecció de pel•lícules centrades en altres aiguamolls i espais agrícoles associats a ells; llocs que evidencien certs paral•lelismes amb l’Albufera.

Les projeccions van ser en el Palmar, en la Trilladora del Tocaio, una antiga construcció d’usos agrícoles relacionats amb el cultiu de l’arròs els propietaris de la qual, amb l’assessorament de la Fundació Assut, volen recuperar per a destinar-la a activitats de dinamització local i de conservació i promoció dels valors patrimonials de L’Albufera.

Més enllà del cinema

Aquest segon cicle de cinema d’aiguamolls ha volgut asseure les bases d’un incipient “festival amfibi”, un certamen de caràcter internacional dedicat a la promoció, la divulgació i la preservació dels valors naturals i culturals de les zones humides a través del cinema i el vídeo, la música, la fotografia i altres mitjans i disciplines. L’objectiu últim és generar consciència i sensibilització social sobre la importància que tenen els aiguamolls en el món.