El projecte ‘Dones africanes a l’Horta: una aposta per la interculturalitat a l’Horta de València’, iniciativa que va sorgir fa tres anys arran de la relació entre l’Associació de Dones Africanes de Paterna i la Fundació Assut, i a la qual es van incorporar CERAI (Centre d’Estudis Rurals i d’Agricultura) i ACOEC (Associació per a la Cooperació entre Comunitats), ha rebut el premi La Caixa a la Innovació i Transformació Social 2015.

El Programa d’Ajudes a Projectes d’Iniciatives Socials de la Fundació La Caixa reconeix amb aquest premi una iniciativa que tracta d’enfortir la presència, l’organització, la capacitat i les relacions d’aquestes dones en el context de l’Horta, mitjançant una activitat agrícola sostenible.

El projecte vol millorar la qualitat de vida del col·lectiu de dones africanes mitjançant el perfeccionament de la seua organització i de la seua activitat agrícola. Amb aquesta finalitat, la iniciativa contempla el desenvolupament de processos de recerca i formació col·laborativa, l’intercanvi d’experiències interculturals i la formació i assessorament sobre comercialització, conciliació familiar, salut comunitària, associacionisme i comunicació.

Aquesta idea ha sigut premiada entre 489 projectes avaluats en la segona edició dels Premis La Caixa a la Innovació i Transformació Social 2015, i suposa una aportació de 15.000 euros que es dedicaran a ampliar les accions del projecte. A més, han sigut premiades altres nou entitats, i hi ha hagut tres finalistes.