La nova web sobre els paisatges de la Reial Séquia de Montcada

• Un projecte que reflexiona sobre el paisatge cultural de l’Horta

• Doctorats en l’Horta
    Llegir més…

• L’Horta i el compromís dels futurs empresaris

• Publicades les actes del congrés homenatge a Thomas F. Glick

• Taller ‘Entorn i coneixement’

• La Fundació Assut estrena canal de vídeos

• Regadiu, societat i territori: un congrés homenatge a Thomas F. Glick
    Llegir més…

• Noves presentacions de la web sobre els paisatges de l’aigua

• El paisatge i la cultura de l’horta, en versió 2.0
    Llegir més…

• Ignasi Mangue parla del nostre projecte sobre els paisatges tradicionals de l’aigua

• Anotacions cinematogràfiques sobre l’horta
    Llegir més…

• Glick participa en el nostre projecte sobre el paisatge de l’horta
    Llegir més…

• La gestió sostenible de l’aigua, a debat
    Llegir més…

• La RAM i la fundació s’uneixen per la protecció de l’horta

El 7 de març presentem la web sobre els paisatges de l’aigua

dijous, 21 de febrer de 2013

El pròxim 7 de març, a les 18 hores, presentarem el nostre projecte web 2.0 sobre l’Horta de València. Amb el títol de Paisatges culturals a la Reial Séquia de Montcada, el projecte consisteix en un portal web que, d'una manera dinámica, oberta i participativa, pretén contribuir a la millora del coneixement i la conservació del patrimoni cultural de l’Horta, incorporant dia a dia nous continguts textuals, gràfics, audiovisuals i multimèdia, i oferint també un espai d’interacció a través de les xarxes socials.

La presentació tindrà lloc al Saló d'Actes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València (UPV), i en l'acte intervindran Joan Romero, catedràtic de Geografia de la Universitat de València; Ignasi Mangue, coordinador del projecte, i José María García Álvarez-Coque, catedràtic d’Economia Aplicada i professor d'Economia i Política Agràries de la UPV.

En acabar, es projectarà en primícia el curtmetratge Esperant l'aigua (Miguel Ángel Baixauli, 2013), un dels treballs documentals que aniran incorporant-se a aquesta plataforma d'Internet.

L’estat de l’horta de Massamagrell

En 2013, l’Ajuntament de Massamagrell ens va encarregar aquest treball d’anàlisi, diagnòstic i categorització de les terres de cultiu del terme municipal. L’estudi respon a cert procés de pèrdua i abandó de parcel·les d’horta, i posa en mans de tècnics i autoritats un instrument útil per a la presa de decisions.

Paisatges culturals a la Reial Séquia de Montcada

La Reial Séquia de Montcada és una institució fonamental per a la comprensió de la gestió històrica i actual d’un espai tan significatiu com l’Horta de València.