El pasado 8 de julio, se cumplieron 25 años de la declaración del Parc Natural de l’Albufera. Con este motivo, y para celebrar también el centenario de la adquisición del lago por la ciudad de Valencia y seguir insistiendo en la necesidad de proteger los valores naturales y culturales de este particular entorno, la Fundació Assut y el Parc Natural de l’Albufera han organizado un ciclo de proyecciones al aire libre en El Palmar.

“L’Albufera de cine” tendrá lugar los días 20, 21 y 23 de julio en la sede de la Oficina de Gestión Técnica del Parc Natural, en sesiones al aire libre y gratuitas. El ciclo, que quiere mostrar la aportación del cine, tan interesante como insuficientemente conocida, a la reflexión sobre la realidad de este territorio, dedica cada velada a un tema en concreto. La primera noche, bajo el título de “L’Albufera según Cifesa”, se proyectarán el cortometraje documental El arroz (1943) y la película Cañas y barro (1954), ambos producidos por esta compañía valenciana, paradigma del cine español de toda una época.

El día siguiente, las proyecciones estarán centradas en “La mirada documental”, con títulos como Entre el agua y el barro (1957), producción del No-Do; El Saler y la Albufera (Juan Vergara, 1972), proyecto inacabado e inédito que pretendía alertar sobre el atentado urbanístico de la Devesa; Biotopo (Carles Mira, 1974), comprometida denuncia de la degradación a la que se vio abocado el lago durante los años 70, y La Albufera, el jardín salvaje (Eduardo Barrachina, 2007), una visión de carácter ecológico y etnológico del parque natural.

El ciclo se completa el sábado 23 con dos propuestas recientes: el corto Un cuento chino (Antonio Llorens, 2003), que reflexiona en clave de humor sobre el origen de ciertas costumbres locales, y el largometraje Temps d’aigua (Miguel Ángel Baixauli, 2009), ficción-documental en torno a unas formas de vida amenazadas que fue premiada en trigésima edición de la Mostra de València. Junto a estos títulos, se proyectará también el audiovisual Tancat de la Pipa (2009).

El passat 8 de juliol, es van complir 25 anys de la declaració del Parc Natural de l’Albufera. Amb aquest motiu, per a celebrar també el centenari de l’adquisició del llac per la ciutat de València i seguir insistint en la necessitat de protegir els valors naturals i culturals d’aquest particular entorn, la Fundació Assut i el Parc Natural de l’Albufera han organitzat un cicle de projeccions a l’aire lliure en El Palmar.

“L’Albufera de cine” tindrà lloc els dies 20, 21 i 23 de juliol en la seu de l’Oficina de Gestió Tècnica del Parc Natural, en sessions a l’aire lliure i gratuïtes. El cicle, que vol mostrar l’aportació del cinema, tan interessant com insuficientment coneguda, a la reflexió sobre la realitat d’aquest territori, dedica cada vetlada a un tema en concret. La primera nit, sota el títol de “L’Albufera segons Cifesa”, es projectaran el curtmetratge documental El arroz (1943) i la pel·lícula Cañas y barro (1954), tots dos produïts per aquesta companyia valenciana, paradigma del cinema espanyol de tota una època.

El dia següent, les projeccions estaran centrades en “La mirada documental”, amb títols com Entre el agua y el barro (1957), producció del No-Do; El Saler y la Albufera (Juan Vergara, 1972), projecte inacabat i inèdit que pretenia alertar sobre l’atemptat urbanístic de la Devesa; Biotopo (Carles Mira, 1974), compromesa denúncia de la degradació a la qual es va vore abocat el llac durant els anys 70, i La Albufera, el jardín salvaje (Eduardo Barrachina, 2007), una visió de caràcter ecològic i etnològic del parc natural.

El cicle es completa el dissabte 23 amb dues propostes recents: el curt Un cuento chino (Antonio Llorens, 2003), que reflexiona en clau d’humor sobre l’origen de certs costums locals, i el llargmetratge Temps d’aigua (Miguel Ángel Baixauli, 2009), ficció-documental entorn d’unes formes de vida amenaçades que va ser premiada en la trentena edició de la Mostra de València. Al costat d’aquests títols, es projectarà també l’audiovisual Tancat de la Pipa (2009).